Nu var måttet rågat !!

Nu har det varit tyst ett tag här va ?
Men jag har mått bättre i mina dagar, min värk i nacken har tilltagit och i går fick jag en sådan konstig,huggande värk i innanför bröstet, jag kunde liksom inte dra efter andan ordentligt för då högg det som knivar.
Sträcka mig eftre saker var nästan omöjligt och i natt har jag haft ett litet h-vete.
Jag vaknade med huvudvärk och när man måste inleda morgonen med alvedon då är det galet.

Jag tog ett hett skumbad, det brukar göra susen med min kropp och man blir så mjuk och skön i leder och muskler, tja dom få man har...

Men under dagen tilltog värken i nacken och jag kände hur febern kom krypande och det riktigt värkte upp mot ena örat.Det kändes som om det brann i nacken och väl hemma tog jag febern och mycket riktigt visade den 38.0

-Jaaa, nu förstod till och med jag att det inte fanns någon återvändo.....
Jag fattade luren och ringde kiropraktor Friberg, som har hjälpt mig förr när det varit som allra värst, och jag fick en tid på eftermiddagen direkt, skööönt !

Han kände och klämde och konstaterade direkt en kraftig inflammation och flera låsningar i rygg och nacke.
Sen kom det, knak och sprak och man kan liksom inte hålla ljuden/stönen tillbaka.
Men guuud sådan befrielse det var, även om jag trodde han skulle vrida huvudet av halsen på mig ett tag.

Och när jag vacklade ut därifrån kände jag mig härligt mörbultad och fruktansvärt frusen.
Och filten och soffan kändes som det enda tänkbara......

MEN icke sa nicke, det var åter dags för Freja ,vår häst att byta stall ,så hällregn och total mörker var det bara till att åka hem och byta fordon och haka på hästtrailern, åka ut och hämta in en dyngsur härst från hagen med ett om möjligt ännu blötare regntäcke som dessutom var skitigare än skitigast, ni vet när det är så där skitigt att man inte ens vet vart man ska ta i djuret.
Nåja transportskydd på och in i trailern, tur hon är en ängel att hålla på med, aldrig någe krångel eller tjaffs med henne inte.
Ut på riks80 i värsta regnvädret med långtradare som kör som idioter och inte tar någon som helst hänsyn till att man kör med hästtrailer....
Väl framme så fick hon nu dela ett mycket trevligt litet stall med tre andra islänningar,detta är en stor ridanläggning,med islandshäst ridskola i "stora" stallet, stora ridhästar i ena lill-stallet och "vårt" stall, där dotterns bästis och hennes mamma äger två av islänningarna.Så det blir det nog bra, tillgång till stor upplyst ridbana,långa ridvägar på grus och stora hagar.

Medans dottern grejade i stallet, svängde jag förbi Lotta för att säga -Hej !
Hon är ju inte hemma så ofta mera, då hon ju tagit det mesta av sitt pick och pack och flyttat ner till Grällsta.
Men jag han få en liten pratstund och visa upp pudeldamerna, fick lite tillrätta visningar om klippningen av dem och han gulla lite med underbart söta Emil.
Och Katta och Asko, jag pussade på det svarta lilla trollet med, såååå söt var hon med lilla peruken.

Nåja väl hemma och med mat i magen kom jag igång riktigt, eller kanske var det för att det mesta av spänningarna har släppt.
Jag rullade köttbullar och gjorde en köttgryta med lök och rödvinssås, bra att ha färdigt.
Jag hängde tvätt och plockade rent allmänt,men nu ska jag ta och ge mig måste nog ta det lite lungt nu med tanke på hur inflamerad jag var i nacke och rygg.Han lät tveksam till att jag skulle jobba,men va fasiken.....
Vem har råd att vara hemma, inte ja.

Men nu ska jag hoppa i säng och hoppas på att få sova riktigt skönt.

Tjipp tjopp // Erika

Kommentarer
Postat av: Katarina

Men Guuud så lycklig du är som fått pussa på lilla söta svarta.... Om de har fått varit vi ändå!!!!!

2009-11-26 @ 03:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0