Äntliiigen !

Så tittade solen fram ,men det var ju inte bara njutnings fullt......
-Nääää långt i från alls , herreguuuuuud man ser ju allt när solen skiner in på golven *ryyyyser*

Och till råga på allt så var dammsugaren full,propp full och vi hade inga nya påsar hemma till den.
Nåja jag duschade och fixade till mig för att åka en sväng in till Valbo med mammsen och pappsen,men först tog jag en promenad med hundarna ,igenom skogen och grusvägen mot Säljan och asfaltsvägen hem och som jag såg ut !!!!

Jaaa både hundarna och jag var skitiga av kletiga skogsstigar och porösa grusvägar så väl hemma var det bara att byta om igen......
Tack gode för tvättmaskinen !!!

Mamma och pappa bjöd på mat och det är ju alltid lika mysigt..

Och sen när dom åkt så gick jag loss på fönstren, alltså fyyy f-n va jag hatar att tvätta fönster,speciellt dom spröjsade som inte ens är löstagbara *grrr*
Jag strök och satt upp adventsgadinerna redan nu, jaaa jag vet att jag är en vecka för tidigt men dom är inte utpräglat "juliga" så det funkar helt ok tycker jag.
I morgon ska gubben få ta sig upp på vinden innan han sticker och jobbar och ta ner advents ljusstakarna och några stjärnor.
Känns underbart att ha detta undanstökat.

När jag ändå hade ångan uppe så stoppade jag Märta i badet och gick sedan ner och fönade och trimmade ner henne.Hon vart riktigt prydlig.

Gubben kom hem från rustjobbet i skaplig tid så vi åkte och köpte oss varsin sallad och till det tog vi ett glas vin och som efterrätt blev det glögg med pepparkakor och grönmögelost.



Jag lovade er förut, att visa hur vårt nya staket vart och nu har vi äntligen fått fingrarna ur och tankat ur mobilkameran...



Ett gammalt Gunnebo som hade sett sina bästa dagar togs ner.....

och upp kom detta.






Som ni ser sitter det armeringsmatta i varannan öppning och där är tanken att det ska växa klematis,
stark växande "C.Summer Snow" tror jag,den är vacker,tålig och växer fort.





I morgon är en ny dag och jag tror jag ska åka och köpa mig ett par nya skor.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja att gå ut å gå med hundarna nu är som dom har varit med på gyttjebrottning... INTE KUL ALLS!!! Och nu när jag skriver detta har jag nästan nyss badat och fönat och klippt Ria.Och herre gud så fin min lilla sockertopp blev... Jag vet en som ska sova med matte under täcket inatt, MYYYS och så luktar hon ju så gott. Så nu säger jag GOD NATT!!!

2009-11-22 @ 03:46:10
Postat av: Christina i Taxinge~

Wow! Vilket snyggt staket!!!!!! Och så suveränt snyggt det kommer att bli med Klematis där!

Men SummerSnow är mycket starkväxande......och blir ett skatbo efter nåt år och allt ska klippas ner och börja från början. "Vanlig" klematis typ vit, blå eller rosa 'Jackmannii' kan också vara snyggt - och blir inte lika "trassligt".

Men nu ska jag vara tyst för jag tror nog att du vet bäst själv vad du vill ha!:-))



//C

2009-11-22 @ 11:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0