Bilder

Nu ska jag försöka skriva en liten blogg igen ,trots att det är väldigt livat här.....
Fotbollskväll sörrni, och bara ni som har grabbar i 16års åldern och älskar fotboll vet vad jag talar om.....
Men dom är för goa och ett härligt gäng som hängt ihop sen dagis.



Hade varit roligt att fått plats,men jag tror inte det är läge att byta kanal ändå nu.....

På eftermiddagen har jag varit och köpt lite blommor, Tillsammans med min ros "Cafe´"

tänkte jag ha mörkt vinrött , ja´nästan svart och jag fick tag i diverse vinröda växter bla.Chokladblomman som är så läcker och verkligen doftar choklad.
Och en urtjusig sommar Dahlia,med mörkt vinrött bladverk och en blomma som påminner mycket om just Chokladblommans,fast lite större.Ett mörkt Palettblad blev det också


Lotta mötte upp efter jobbet och vi små strosade lite på både Blomsterlandet,Jula och City Gross innan vi skildes åt.

Jag lovade er lite bilder på växthuset också ,så håll till godo.


Först plockade jag ut allt , ingen plätt lätt historia kan jag upplysa er om.Då de flesta
väger bly....Och det typ var 50grader varmt där inne

Tomt,dammsuget och ur torkat..






också utsidan...

Clematis och vita rosen Pascali växer i krukorna

Lite övriga bilder..
  


Rhapsody In Blue


Abraham Darby


Graham Thomas


Ingrid Bergman, mycket mörkare egentligen,men blixten slog så hårt.


Lilla Scarlet Wonder,en dvärg Rhododendron som verkligen lyser i rabatten
med sina knallröda blommor.


Gula Flava, så vacker när den blommar ut i hela sin härlighet


Den egen uppstammade syrenen blommar också.

Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

jaaaaaaaaaa va fint det blir, ser fram emot ett glas vin därinne.. Mumma..

Ju förr dess bättre..

2009-05-27 @ 21:55:10
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Katarina

Men oj vad fint du har fått i växthuset, lär komma å titta nån dag. Vi var till Jula o Grossen vi me, helt slut när vi kom hem. Å jag har handlat å flickorna idag, Maja fick ny karda o Ria hon fick sele men gud en sån liten pralin hon blev. Och sen köpte jag regnoverall till hjärtat och vips så hade jag handlat för tusen kronor åt mina älsklingar. Mmmm mamma Katarina kan hon hihi! jag skulle behöva lite kläder själv men va fan de får bli en annan gång. Nej nu säger jag GOD NATT!!!

2009-05-28 @ 01:42:00
Postat av: Katarina

Hej igen!!! Men herre gud jag kom på Freja nu!!! Hur är det med henne då?????? Hoppas att allt har gott bra, och att hon är på bättring.........

2009-05-29 @ 01:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0