Skönt med ledigdag.

Kristiflygare, eller vad helgdagen nu så fint kallas.
Ledig och det är väl ändå huvudsak,även om jag nu haft så ont i halsen hela natten. Jag har varit upp flera gånger i natt och druckit , jag hörde nämligen att man ska dricka bort halsontbakterier och faktiskt det hjälper att dricka mycket vatten.
Jag känner mig bättre i halsen men nös två gånger i morse och blev präktigt förkyld på kuppen, jaa snoren rinner och jag känner mig som ett barn med "elvan" hängande under näsan.Alvedon känns som ett måste för att orka.

Ingen direkt toppen dag kan man säga,men jag har väl tvättat si så där 7 maskiner tvätt, efter kläder gick jag in på hundfiltar och kuddar och diverse annat.
Sen stekte jag tunnpankaka,
-Mmmm,med jordgubbssylt och vispgrädde och medans jag gjorde det slängde jag ihop en rabarberpaj med jordgubbssylt i, riktigt smaskig vart den.

Gubben han eldar lite skräp som vi inte kunde elda upp på sista april pga brandrisken som var då.
Jaaa, vi påtar med något mest hela tiden och har börjat spåna om att ta bort hundgården och bygga ett större växthus mot garaget så att säga.Vi har massor av treglas fönster som bara står ute hos mamma och pappa, så det behöver inte bli sviiin dyrt.
Jag vet precis hus jag vill ha det.

Så här fast inge bakvägg då,då det ska gå ihop med garaget,och mer i stil/färg som det här

Allt ska vara honungslaserat eftersom resten av huset har den färgen på alla detaljer.

Och i så fall måste nuvarande växthus bort och då kommer nästa fråga....
Hur i h-vete får vi upp vindruvsrankorna som växer där inne....
Tja kommer vi så långt så känns det som ett angenämt problem och om inte annat finns det nya att köpa...

Lovisa ,har fått en kompis också,fast hon vet inte om det själv än.Hon fick bara titta som snabbast på henne i går kväll.Våra grannar har nämligen skaffat valp,en blandning mellan Bishong Frise&Lhasa Apso,  naturligtvis ursööööt och redan större än Lovisa fast hon är två veckor yngre.Hon heter Tindra.
Säkert kommer Lovisa och hon ha mycket roligt ihop.

Lovisa har för övrigt växt massor och när jag badade henne igår inser jag att hon kommer få päls utöver det vanliga....Hon har massor av fluffig päls och jag hade fullt sjå att få henne torr,fast jag hade golvfönen.
Jag klippte henne lite och det är inte läge kvar tills hon kan ha toffs i luggen ;)
I övrigt är det en riktig jäkla vilde, hon härjar och far mest hela dagarna ,men sover som ett barn på nätterna.
Underbar liten hund är hon.Klara hon är måttligt imponerad av henne och talar på det bestämdaste om för henne
-Stick !
Men sörrni det skiter Lovisa högaktningsfullt i..

I morgon ska jag jobba, fast nästan alla mina kollegor är lediga.Vi är några som drar vårt strå till stacken.
Näää, skämt åh sido så ska jag ju vara lediga på både Kalles skolavslutning och på Elins student.Så jag måste vara rädd om mina semesterdagar.
Jag hoppas dagen i morgon går fort, så man får helg igen..

Ha det bra mina vänner ,nu ska jag hänga lite vettbäddar igen.

Krams..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt! Då är det inte bara jag som måste ro med de andra slavarna i morrn...jag har ju iofs gjort det idag me....

2009-05-21 @ 17:47:16
Postat av: Katarina

Men stackars dej som ska vara dålig, inte roligt alls!!! Här är det som vanligt Asko fixar med lister å jag har sprejat spegeln o lampfötter och svanar ja snart har jag väll sprutat ner mej själv haahaa. Satan va fint de kommer att bli med växthuset ni kan ni!!! Krams

2009-05-22 @ 00:26:06
Postat av: Lotta-Djakartas

toodiloo!!

ja gud va fint det skulle bli med ett sånt snett växthus.. du har ju lite trångt i din djungel nu.. men va fasen ska ja ha mina hundar när ja kommer???

kanske dom kan va i växthuset dåp.. där skulle i varje fall Didi o Pickan trivas i värmen.. Idag lördag kan ja erkänna att saknaden är enorm efter lilla Birger som annars hade kutat runt mina fötter o bara vara så där helt oemotståndlig.. men men nu är han Norge gutt o livet MÅSTE gå vidare.. Hårt hårt...

Nu ska ja ut o fortsätta trimma gräs.

kramar

2009-05-23 @ 10:24:07
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0