Höga klackar...

En sak som är bland det härligaste med våren är väl att man slipper isiga bilar på morgonen, att man kan gå betydligt mera lättklädd även om jag är extremt frusen av mig.
Gissa om täckjackan ska med i helgen på Dvärgschnauzer Cupen,man är väl rutinera....

Jooo tillbaks till tunnare kläder, i vårt jobb kan vi ju bara inte ha vilka kläder som hellst och ingen av oss är väl heller för det där super trendiga som kanske inte är världens skönaste att bära,men sååå snyggt.
Skor är en annan sak, på mitt jobb går vi alla i "fotriktiga" skor om dagarna och de flesta i foppatofflor som förresten är en perfekt innesko och jag tror vi alla som har dem tycker att vi är mindre trötta i rygg och ben sen vi skaffade dem.

Några som däremot inte alls verkar bry sig i om det är fot riktigt eller ej är många av våra unga hyper trendiga föräldrar och det är inte utan att jag är liiite avis på dem.
Dels för att det är riktigt snyggt med små klackiga skor som mest liknar en kopia av askunge sagan, och jag kan aldrig sluta förundras vad man lever för glassigt liv i dessa små askungeskor.
En hundpromenad är ju inte att tänka på ens,inte heller en sväng över gräsmattan,sandlådan  med barnen är ju också bara att glömma och då undrar jag förstås....
-Vad lever dom på för planet ???
Som tur är finns det dock skor för de allra flesta fötter och appropå det så måste jag leta fram mina skor jag brukar ha när jag ställer ut, tja inget märkvärdigt förstås utan bara en snyggare svart gympa dojja med bra fotfäste, så glamorös är já *ha ha ha*

I dag slutade jag tidigt så det var bara till att åka hem och njuta av en eftermiddag i solen, påtade i trädgården som vanligt och naturligtvis med Lovisa hack i häl.Hon måste kolla allt jag gör och upptäcker hela tiden massor av intresanta saker.

Pinnar och jord, kan det bli roligare....

Krukor och annat att hoppa i och ur...



Tillsammans med Klara-Fina


Vad ska det bli med en sådan här attityd...

Jooo då hon har blivit riktigt världsvan fast hon bara varit här en vecka, så pass kaxig att hon försökte skrämma slag på brorsan Birger som bor kvar hos Lotta när vi var där i går.Med svansen på topp talade hon minsann om vem som bestämde.
Stackars Birger tyckte det var bättre att fly än illa fäkta.....
"Ull tottan" har för övrigt sin givna plats på kudde mitt emellan hussen och mig i sängen,där ligger hon på rygg med näsan i vädret och sover sin skönhets sömn.
Eller egentligen liknar hon mest en flytmanet...Damen är nämligen hysteriskt förtjust i mat och knycker dom vuxnas så fort hon bara kommer åt och då går det fort kan jag lova...

Nog om hundar....
Jag pyntade lite på altanen också, jaaa jag kan helt enkelt inte låta bli när solen skiner och man bara trånar efter sommaren...

pyntade till den småtråkiga spaljen lite,som för övrigt blir betydligt vackrare i sommar när rosor och klematisar slingrar sig i den.Hjärtat av björkris fick lite vit färg på sig och krukorna fylldes med vita småvioler.Ängeln som förr var trendigt
90-tals guldig fick också vit färg på sig.

sprutade lite färg på hjärt-stenen jag haft liggandes i landet också..

och lite blommor på bordet, små små blå violer.

Växthuset däremot pyntar sig självt det , hej och hååå va stamrosorna växer.
Många av dem redan fulla i knopp.



Nu spar jag nog med bloggandet tills efter helgen...
Hundutställning helgen lång vet ni....

Ha det bra mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Såå tuff hon Loovijssa.. Birjer blirjättejädd..

Nu packar vi för fullt.. dvärgschnauzercuppen nästa..

krams

2009-05-06 @ 22:42:11
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0