Underbara värme,håll i dig...

Då ska vi se, jag orkade bara inte blogga igår, jag var så trött. Först klev jag ju upp i ottan på fredagen och var på jobbet till 06.15 och i och för sig slutade jag ju tidigt men jag är ju inte den personen som då kan ta en liten tupplur när jag kommer hem,näää fullt ös tills jag lägger huvudet på kudden.
På lördagen stack Lotta och jag på pudelutställning med Cindy och Håkan,som tur var det bara i Uppsala.Ett mycket vackert ställe i strålande sommar väder.Håkan slutade som 2:a bästa hane och syster Cindy var 4:a i juniorklassen.

Först inmätning,obligatoriskt fram till unghundsklassen.Både Håkan och Cindy
var Toy.

Kisspaus

Håkan,Lotta&Cindy

"Håkan"


Pudlar är ju väldigt fredliga av sig,så Håkan(Toy) och Oliver(dvärg) passade
på att ta sig en "sväng om"


Håkan slutade som 3:a Bästa Röd-Aprikos/silver,då tävlar alla röda,aprikoser och silver oavsett
storlek mot varandra


Cindy,det lilla livet hon passade på att charma en stilig
mellanpudel kille.

Efter lång dag i stekande sol och med kurrande mage var det guld att få sätta sig i 245:an utan AC, men med väl insuttna säten och få bege sig mot Java....

Jag törs inte med ord beskriva hur go denna Thai-buffe är.
-Och Annika, jag tänkte på dig !

Tyvärr han vi inte med Fyrishovs Handelsträdgård, men vi ska snart ner till Uppsala igen
och träffa Lovisas syster och titta på deras Plantskola dom driver.

Väl hemma hade gubben hämtat jord på återvinningen,kantat alla land och fyllt på ett rikt lager med kompostjord.Han hade planterat pellargoner i väggunorna på altanen och pysslat hela dagen i trädgården tillsammans med vovvarna.

Och när jag kom hem var det bara att duscha av sig,njuta ett slag i skuggan och sen var det Crusing på stan
och i denna härlig sommar värme måste vi ju bara åka ner och titta på både vackra och välskötta bilar och inte att förglömma alla vrakbilar, jaaaa vi skrattade gott både en och två gånger och jag törs lova att många har skallebank idag,men roligt hade dom som sagt igår.
Och som vanligt var det massor av folk och bilar,massor........
Jag gissar att festen pågick till sent i natt.
Vi gick nog i närmare 2 timmar och tittade och åkte sen hem och drack en kopp kvällskaffe och bara njöt av att skymmningen föll och det fortfarande var varmt.

Och i morse njöt både vi och hundarna av sovmorgon,och med fönstret på vid gavel fläktade det alldeles underbart in.
Och vi klev inte upp förrens efter första Nyheterna på Go´morgon.
Björne gjorde ägg&bacon frukost åt oss,och jag slängde ihop en rabarberpaj till förmiddagskaffet.
Och naturligtvis kom mamma,pappa,Greger och Bonnie och drack morgonkaffe med oss.

Och idag är det en sån där dag då jag inte ens tror att jag ska kliva ur nattsärken.Utan jag ska helt enkelt bara gå och mysa hela dagen och låta gräset kittla mellan tårna...

Jag avslutar med lite ögongodis,för nu vill jag ut i solen igen.







Lovisa, som vanligt skitig runt truten...
-Men man blij så när man hjälper hussen att plantera.

Kommentarer
Postat av: Pernilla Gulaker

Underbar liten hund

2009-05-31 @ 18:29:38
URL: http://www.trazta.com
Postat av: Lotta-Djakartas

åååå trött som en gnu.. vilken helg alltså..ska bli skönt med vardag igen så man får vila upp sig alltså ha ha .. O Jonas den lilla Party pistolen han sov till minst kl 18 ikväll han.. hur kan man tycka det är ok för att få partaja lite.. nejdu tur att man inte lider av det syndromet i varje fall.. ser fram emot partaj o trubadur på lördag .. blink blink... krams 2 steg från min soffsäng...

2009-06-01 @ 00:52:00
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0