Jag är jungfru,va är du ?

Våffeldagen i morgon ,men den avverkade vi i all enkelhet i går redan.Inget märkvärdigt,utan precis som vanligt med sylt och grädde..

Nu har dottern åkt och Vavvorna funderar och letar -Vart tusan tog hon vägen?
Tira hon tog det säkra före det osäkra,hon bäddade ner sig i resväskan strax innan dottern skulle åka.
-Visst är det väl otroligt så dom kan förstå?
Detta gjorde ju ju naturligtvis att dotterns samvete svämmade över och hon grinade dom första 4 milen...

Nu hoppas vi att dom ska ha en trevlig vistelse på Malta och Sicilien (en dag) och att hon ska komma hem välbehållen,utvilad och brun i skinnet.Gärna med lite hibbe sticklingar till mammsen sin (Jag)

Själv tar vi oss en tripp till Stockholm på lördag, Nordiska Trädgårdar den årliga mässan på Älvsjö går av stapeln.
Alltid lika roligt om man så bara har en "balle" (balkong).Själv hoppas jag ju på gott&blandat.....

Kollade lite på stjärntecken...Jag är Jungfru, vad är du ?



Jungfrun hjälper gärna andra som behöver hjälp, utan att tänka på sig själv..
Jungfrun är ordningsam och vill ha rent och propert runt sin varelse..
Jungfrun är försiktig och klok när det gäller investeringar,
och kan skapa en förmögenhet på sina egna idéer...
Jungfrun är diplomatisk individ som inte vill stöta sig med sin omgivning..
Jungfrun är flitig, noggran, outtröttlig och tveksam
Man hör ofta Jungfrun säga "Tänk dej noga för"...
Att leva med en Jungfru är att ha en trygg vän som ofta pysslar och försöker skapa en trygg tillvaro..


Kommentarer
Postat av: Ullis

Jag är tvilling, lika som vår vän Lotta...

2009-03-25 @ 21:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0