snart helg...

Så var snart torsdagen till  ända för min del , jag börjar tidigt i morgon så då försöker jag komma i säng i skaplig tid.
Tack till er som skrivit,gett er till känna i bloggen det både värmer och gör det roligare att skriva.
Dessutom stillar det lite av nyfikenheten över vilka dessa alla är som jag ser läser bloggen,som jag nämde i går ser jag bara att det är ca 25 olilka IP nummer varje dag som loggat in på min blogg och det gör ju en liiiite nyfiken på vilka dessa alla är.

Som sagt tordagens arbetsdag är nu avklarad, jag har handlat lite på väg hem från jobbet, jag har skrapat ull,klippt och rett ut massor av tovor på Vilda, gisses denna tösnö är förödande på dvärgarnas pälsar och gör mega tovor i dem.
Nu ska jag inte påstå att jag är världens flitigaste människa och borsta heller.Men jag brukar varken ha skitiga,långhåriga eller toviga hundar,men som sagt vi är ute med hundarna i ur och skur och denna tösnö är förödande.
Men nu är hon skaplig och jag har lovat mig själv att skärpa mig *hrmf* ;))
Och precis som vanligt behöver hon banta,när jag tänker efter har hon nog gjort det i hela sitt liv.Trots att hon rör på sig relativt mycket så blir hon tjock smock bara man nämner kolapapper *typ*
Märta däremot hon kan äta bra mycket och är ändå kalas fin i kroppen och dom där två kamperar ju jämt ihop och håller samma tempo.För att inte tala om deras aktiviteter nu när dom båda löper, jaaa typ barnförbjudet...

Efter Vilda var det hennes mors tur, Bittan som äger henne kom över och jag snyggade upp henne så hon klarar sig ett tag.Bittan hade också rett tovor och svurit över vädret, känns skönt att höra att man inte är ensam.

När jag trimmat klart var det bara att tvätta av sig och slänga på sig kockförklädet , idag blev det pasta med indisk korvgryta.


Och nu ska jag bara ta en tur i skogen med hundarna , sen slappa i soffan med en skål naturgodis.
Känns som en mycket lockande stund nu.

Ha det bra //Erika

Kommentarer
Postat av: Ullis

Tänk jag har precis samma problem, Allis ser alltid ut som en korv medans både Siri o Grynet är i perfekt hull. Samma mat o inge godis. Stackars Allis är alltid hungrig o kan spöa skiten ur mor o syster om dom försöker smaka hennes morot. Ha en skön helg//Ullis

2009-03-06 @ 08:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0