En helt vanlig dag...

Medans dottern har det hur soligt som hellst på Malta så har vi här hemma det grått och ruggigt...
Vi längtar naturligtvis efter henne och vavvorna har fullt sjå att leta och undra vart hon tog vägen.

I morse tog vi sovmorgon,vi drog oss länge och såg början på "Morgon Soffan" med Tilde från sängen.
Till slut var vi tvungna att masa oss upp,klockan ställdes ju fram i natt så den var ju en timme före oss eller vi var kanske en timme efter så att säga...

Precis som vanligt kom mamma&pappa över på förmiddags kaffe och mamma och jag planterade lite hibbesticklingar.Dom dottern plockade hem från Egypten växer så det knakar och nu blev dom 8 till när jag satt alla skott.
Mamma fick med sig hem en av Pelargonerna jag köpte igår och dom andra ställde jag på tillväxt i utbyggnaden.

När mammsen och pappsen åkt tog jag pudeln och badade henne.Fönade och klippte henne så hon blev riktigt tjusig och precis när jag var klar kom Conny och Annika över och drack kaffe..

När dom åkt bytte jag om och Hanna och jag tog en långpromenad med hundarna och när vi kom tillbaka var det bara att börja om igen....
Båda dvärgarna åkte i  badkaret och sen på bordet för att bli fönade...
Sen åt vi grillad kyckling och potatisgratäng och sen tog jag ett bad och läste häftet vi fick i går om Pelargoner..

Ungefär där är jag nu, eller jag har ju kommit upp ur badet och fått på mig myskläderna.Dammsugit lite och plockat rent allmänt...

-Hur fort kan en dag gå, jag bara undrar ?????
eller kanske man ska säga -Hur fort kan en helg gå?

Måndag i morgon igen..


Ska ändå bli lite roligt att höra med dom kollegor som också var på Trädgårdsmässan i helgen, vad dom handlade.Kanske gjorde dom några fynd.

Ha en underbar vecka, själv ska jag bara orka igenom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0