En riktigt trevlig helg.

Vilken dag, jaaa så mycket slappare än så här går det knappast att bli,inte skönare heller för de delen.
Hundarna tycker naturligtvis att det är jobbigt,men dom söker skydd på klinkersgolvet inomhus,några föredrar skuggan ute.
Helt ärligt nu....
-Jag har gått i nattsärken hela dagen !
Linne och trosor  och bara njutit och det sköna är att trots att vi bor i villa område (dock av det lantligare slaget) så bryr sig ingen.
Jag tittade just över staketet och då får jag se grannen komma i kortkalsongerna,så jag var knappast ensam om att bara gå i mässingen idag.

Vi har planterat lite sporadiskt,som vi orkat.Tagit en kaffe ätit glass,druckit massor av bubbelvatten och suttit i skuggan och bara softat.
Gubben förmodligen liiiite mör sen går dagen då han var lite "uppspelt",men det kanske var av värmen....

Vi började gårdagen med att hämta upp Conny och Annika 09.00,sen for vi till "Stockholmo",Skarpnäck närmare bestämt.
Där skulle finnas en trevlig plantskola,men inte var det något utöver det vanliga inte.




 Mycket blir det......Och väldigt trångt om utrymme,men gubbarna är vana.

Jag utökade mitt Kanadensiska bestånd lite och denna gång blev det...

J.P Conell


Champlain


Henry Kelsey
P6190053.jpg henry kelsey image by airheadwrencher

William Baffin,som gärna blir så här imponerande.


Icke en Kanadensare men väl Marguerite Hilling ska nu få ta över den stora "silltunnan" vi har.


och i det röda landet ska vi byta ut en "klenis" mot
Isabella Rosselini.


En ny stamros blev det också,denna gången en Peace


Och som om inte detta räckte så vart det också en Frilands Hibiskus.
En helvit,kritvit av dubbel modell, något jag aldrig skådat tidigare.Ur snygg var den dock.


samt en ny Klematis vid namn Purpurrea Plena Elegans



Tja det var allt för denna gången, nästa resa känner jag måste bli Köping.
Burgers i Köping har en kalas fin plantskola med ett super sortiment.
Och det är en fröjd att bara gå där och titta.

Nåja,efter att ha besökt Fyrishovs handelsträdgård i Uppsala och naturligtvis ätit buffé på Java så vände vi hemmåt,
och halv sex var vi hemma och sex skulle "gästerna" komma *pust*
Det var bara att slänga sig i duschen , och som tur var så kom alla något senare.
Vi hade en jätte trevlig kväll med god mat och många skratt.
Gubben var grillmästare och det skötte han med bravur .
Lite bilder från en jätte trevlig kväll.

Katta inspekterar växthuset och får sig ett gott skratt..

Här berättar han säkert om kryddlandet han byggt.



Han skulle helt klart kunna ha en egen matkanal på tvn,min lilla "Ernst"



Otroliiigt härlig sommarkväll,ljus varm och helt underbar.

Roligt det har vi alltid ;)

-Hallååååå ,husse!    -Ser du mig?   

-För jag älskar dig...



Maja och Lovisa busar

Katta&Ria

                            

-Näää nu !          
-Du är min "mamma" ...

..så sluta gulla med den där lilla trasselsudden.

Det här får vara allt från den här helgen.
Gubben han har semester nu,men jobbar x-tra med ett altanbygge för annans räkning.
Alla roar vi oss olika på semestern.




Själv ska jag avverka sista arbets veckan och sen.........

Kommentarer
Postat av: Katarina

HAAA HAAA HAAA! Ja nog fan hittar du bilder allt!!! Tack för i går de var jätte roligt men de syns ju på bilderna du tog HII HII!!! Har ont i magmusklerna jag, kan inte förstå varför "ler".Kram

2009-06-28 @ 19:29:10
Postat av: Lotta-Djakartas

ha ha ha vilken dag ni hade. fattar inte att ni kan gå ut i trädgårn utan att fastna på en rosenknopp.. Nya inflyttare kommer ju i jorden hela tiden..

kram i värmen

2009-06-30 @ 10:11:38
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0