Nu är det mycket...

Tisdag....
Har idag efter jobbet haft besök av både Hanna och mamma/pappa.
När dom åkt så besökte jag min kollega Sofie,för att få några rosor hon inte vela ha kvar i sin trädgård.Dom köpte hus i vintras och har nu börjat sett vad som poppar upp i den gamla och delvis igen växta trädgården, sånt är väl bara sååååå spännande !
Hur som haver så kunde hon konstatera att rosorna som växte efter husgrunden vela hon inte ha kvar och vem var först på plats då tror ni,med sekatör,spade och plastsäckar och grävande gubbe *älsklingen*....

Små rabattrosor tänkte jag,säkert Queen Elisabeth eller något i den stilen...
-Väl där kunde jag snabbt konstatera att det inte rörde sig om små Queen Elisabeth.
Dom påminde mera om groteska The Fairy,men på tok för höga för att vara sådana.Kanske kan det vara Bonica,tja det borde visa sig.Nu fick jag dock klippa ner dem rejält för att över huvudtaget få in dem i kombin.
En klätterros ser det också ut att vara,och den har faktiskt en knopp och en rejäl stam.Sen en uråldrig buskros typ gallica eller pimpinellmodell.
Jaaa för mig är sånt här så roligt att det tåls att firas,vet bara inte med vad.....

Tja i övrigt känns det som om tiden går väldigt fort nu,påtok för mycket som ska göras....
Först på fredag ska dottern på studentbalen i stadsparken,och jag ber att det blir uppehåll i vädret.
Ska bli så roligt att se vår prinsessa i den vackra klänningen och stylade håret och...*buhäääää*
Hon har blivit stor !

På onsdag nästa vecka går ju sonen ut 9:an och jag tänkte göra jordgubbstårta och sen tror jag vi äter ute på kvällen.
Och det blir väl tårar då mé kan jag tro,den där lilla skit ungen har blivit så lång och ståtlig att jag knappt kände igen honom när han provade kostymen och han var bedårande snygg.

På torsdagen ska gubben och jag åka med Freja,vår Islandshäst in till ATG-kliniken och få domen på henne.
Som ni kanske vet vart hon ju så dålig här förra veckan och nu ska benen ultraljudsundersökas för att hitta felet.
I bästa fall har hon en lindrigare senskada i värsta fall hade hon fång i så fall beror utgången på hur kraftig den var,vilket i så fall innebär vistelse i hagen med munkorg eller pytteliten hage som är totalt gräsbefriad och i absolut värsta fall ......
-Jaa, det törs jag inte tänka på .

Sen på fredagen(den 12/6) tar dottern studenten och ni som vill får gärna komma och äta en bit smörgåstårta och fira lite med oss,innan hon sticker vidare ut på partaj med sina vänner.

Känns ju naturligtvis både jätte stort,roligt och.......ja jag kan inte riktigt beskriva känslan.
Men jag tycker ju själv det var som igår jag själv tog studenten och nu ska vi stå där som föräldrar.
Uch hur gammal ser man egentligen ut ???
Gubben han har varit och ekiperat sig idag,med dottern som smakråd och han kan minsann kosta på sig han....
Kläder för 2.500:- ,själv har jag inte ens funderat på vad jag ska linda in mig i ,uch hatar sånt här och önskar att jag var trådsmal så man såg representabel ut i vad som hellst..
Tyvärr är ju fallet inte så ,och kanske hinner jag i helgen titta på lite kläder.

Nu ska jag strax gå ner och trimma av Vildas mamma, så nu hinns det inte med mera här.

Ha det mina vänner och krama varandra ;)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Oj oj vad vi har blivit gamla! Ja jag säger ju de att vi tycker att vi är så unga, men de är bara att se sanningen i vitögat vi är GAMMMMLA nu!!! Ja jag tycker så vacker Elin kommer att vara på balen, ja de är så att tårarna kommer redan... Men Freja lilla då håller alla tummar och tår att de ska gå bra! Kram

2009-06-03 @ 00:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0