Dagen före dagen,före dagen före...

Igår var det en underbar dag på jobbet ,varmt,soligt och utomhus...
Vi lider väl alla av att vi bara går och väntar och själv känner jag nästan paniken över hur fort den är över...
SEMESTERN, jo det är semestern jag pratar om.
Varje år är man fylld av förväntningar och svich säger det så är det sista veckan och man lider och våndas över att ha ett helt år kvar till samma procedur.
Själv är jag ju en sån som trivs hemma på semestern, jag uppskattar att sova i min egen säng och att få gå upp på morgonen och gå ut barfota i det daggvåta gräset för att se om någon ny ros slagit ut sina blommor.
Att ta sin kaffekopp och bara sitt där rakt upp och ner och bara titta ut på hundarna som myser i skuggan,sträcker på sig och rullar runt samtidigt som dom "jamar" läten som man fattar är samman kopplade med hur mysigt det är.

I år ska vi dock ta en tripp utanför landet,ner över...
Det blir väl också roligt,men jag vet med mig själv att jag längtar ihjäl mig efter hundarna.
Som tur är behöver vi inte lämna bort dem utan dottern&sonen och dotterns pojkvän är hemma och mamma och pappa backar upp ifall det behövs.
Känner jag dom rätt kommer dom varje dag, förmiddags kaffet ruckar man inte på i första taget....

Pratade med Åsa (Bounders) i går och hon och Pia var på väg upp till norraste norr, till valpköpare till Åsa.
Tyvärr kapsejsade bilen i Skellefteå.Åhhh hur roligt tror ni det är med packning,och åter packning samt fem fullvuxna riesen,stackars dom säger jag...
Nåja hjälp var på väg,men jag tror allt dom fick en längre rastpaus än tänkt i Skellefteå.
Önskar dom stort Lycka till på utställningen varje fall.

Sen hade jag besök av min kära kusin, ja jag har flera kusiner men denna betyder mest för mig.Vi har växt upp nästan som syskon och är båda "ensam" barn vilket gjorde att vi under uppväxten kom att betyda mycket för varandra.
Nu var det allt för länge sedan vi sågs så det blev lite att prata om.

På kvällningen grillade vi hamburgare, och som vanligt var det fullt runt bordet,ungar och ungars kompisar.
-Jaaa det är sällan vi är på tu man hand så att säga.
Men det var gott och jätte trevligt.Barnen och barnens kompisar är ju så stora nu så dom är ju knappast till besvär.

Och när gäspningarna blir större än orden,då kommer dottern upp från sitt rum.Super stylad och vacker dom en dag,som vanligt...
När jag undrar vart hon skall så tittar hon på mig med en sådan där blick som får mig själv att känna mig närmare pension än student.Och jag börjar fatta innebörden i reklamen på tv...
Joooo hon upplyser mig om att det är "lill-lördag" och att det faktiskt är håll-i-gång på stadens krog....
-Tänk att det hade jag helt förträngt !

Herregud va gammal jag blivit inser jag just där jag står i min nattsärk och inget hellre vill än att nussa kudde,tröttare än tröttast...
Men gud va jag minns dom där sommar discona..
-Aha, guuuuud va roligt det var.
Och onsdags discona som var uppe i Högbo,på den tiden var det ju inte tal om att få skjuts utan vi sov väl oftast över hos den som bodde närmast och i värsta fall fick vi cykla milen dit och milen hem.Men va gjorde det,när förväntningarna var mils mycket längre än sträckan.Jag minns inte att man varken vart svettig eller anfådd.
Jaaa det var tider det och idag uppskattar man helt andra saker, som sin egen kudde bland annat.

Nääää nu ska jag invänta helg och blir det som vi planerat så blir det en tur till Skarpnäck .Jag har ju hittat en plantskola där,som vi måste kolla av....
Och på lördag kväll blir det grillpartaj,med kubbspel och kalla drinkar.Hoppas det blir både roligt och avkopplande.


Kram // Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0