Trista,regninga och helt underbara....

....Lördag, eller ja den blev underbar när vi kom till Söderfors *ha ha ha*

Vaknade till regn,regn och åter regn och då betämde jag att idag gör vi något.Vad som hellst bara vi gör något,som om vi inte hade haft fullt upp hela veckan.....

Men nu kände jag för en liten utflykt, så först var jag inne på Hallstahammar och Åsby,men gubben tyckte vi skulle spara det tills Jonas och Lotta var hemma...
Så då bestämmde han Söderfors,och inte mig emot.
Men först drack vi förmiddags kaffe med mammsen och pappsen och tog oss en bit smörgåstårta *igen*
Den var precis lika god idag och jag måste säga att det var nog den godaste smörgåstårta jag ätit någonsin.

Sen packade vi in alla hundar och for iväg, jag vet inte hur jag tänkte för jag borde vi detta lag veta att jag ALDRIG kommer från Söderfors tomhänt, inte heller denna gång.
Klara fick ligga på golvet fram och Amigo blängde tjurigt på mig när han fick dela det ned fällda sätet med 7st stora rosor.
-Ähhhh ibland är han så kinkig,lite taggiga rosor ska väl inte vara något att tjura för....

Det blev hur som hellst en
*Leander ,ännu en Austinros zon4 till samlingen


*Waterloo (tyvärr inget kort på den ännu)
*Smarty,en "lort ros" skulle Annika ha sagt,men sörrni när den blommar
med alla sina tusentals blommor samtidigt är den såååå vacker.


*Rosanna,en klättrande kordes ros


*Sweet Cover,en marktäckare som jag ska ha vid dammen


*John Davis ,en robust kanadensare som jag sucktat efter länge


Kan komma att se ut så här med lite tur.....


Tänk jag känner mig alltid så nöjd och belåten efter sådana här utflykter och kommer allt som oftast på mig att sitta och små le så där fånigt....
Men ros-shopping gör mig glad,skiiiit glad !


Nu ska vi dricka lite kaffe och äta glass och sen ska vi bara slappa resten av dagen.
Förmodligen hamnar vi i trädgården för att finna det rätta stället för dom nya rosorna.

I övrigt skulle jag inte ha velat byta varken med Hanna som har varit i Avesta i hällregn idag och ställt Lilleman med en slät etta som resultat eller med Lotta som kuskat upp till Vännes för mediokra resultat.
Hoppas dock det går bättre i morgon Lotta.
-Uch va bekväm jag blivit ,själv skulle jag för länge sedan ha slitit tag i Märtas päls som snart lika gärna skulle kunna ha suttit på en NewFoundlands hund....
Men jag får väl plocka ner henne totalt och invänta ny vacker päls istället.

Pudlarna däremot badas varje vecka och klipps efter bästa förmåga *hi hi hi*.
Den pälsvården är mera som terapi och inte alls fysiskt lika jobbig.

-Näää, mina vänner nu får ni ha en skön lördagkväll. Jag ska ha min under filten i soffan,med hundarna runt mig och lyssna på regnet som fortfarande strilar ner utanför.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja jag tror att ni har nån släng av "Damp" ni två!!!! En annan jävel får vara glad om man kommer ur sängen... Tack för igår! Hoppas att Elin hade kul! Kramzzzz

2009-06-13 @ 23:25:16
Postat av: Erika

Det är helt vi som ska Tacka!

Elin var så glad över armbandet och blev sååå glad över att ni kom.

2009-06-14 @ 10:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0