Mest bilder idag.

Ny dag och jag vaknade proppmätt.....uch hatar känslan.

Igår kom nämligen Katarina och Asko hit på eftermiddagen och fikade och sen hjälpte dom till att plocka upp alla våra markstenar vi har i gången på framsida.
Katta är lite underlig och "går i gång" lite på sånt där jobb, Asko och jag var måttligt imponerade men hjälpte till bara för att vi är uppfostrade så,och kompiiiisar hjälper varandra *kram på er*

Hur som hellst fick vi upp alla,Katta borstade och tvättade alla stenar och la till rätta på lastpallen och när vi var klar fram emot 20.00 var vi ju hungriga, naturligtvis =)
Vi promenerade hundar,fixade lite och stack och köpte pizza och åt den sen hemma hos Katta och Asko som bara bor en liten liten bit från oss, och som vanligt smakade det ju underbart och efter lite jobb smakar ju det mesta gott.
-Men Oj Oj Oj va mätt jag blev, uch va jag ångrar mig.Men det var ju så gott......

Och jag som kan må så dåligt när jag äter pizza, svettas som en tok och det känns som om jag har en sten i magen,en tung sten....
Så jag vaknade precis lika mätt och frukost är inte ens att tänka på...

Jag gick runt och fotade lite igår här.Men jag är inte nöjd med kameran som inte alls ger dom färger som verkligheten ger.
Måste kanske ha ett bättre objektiv till den,men vad ?????
Alla bilder ser så otroligt blacka ut i färgerna.Men det är ju så mycket knappar att knäppa på så jag fattar inte ens hälften,en foto kurs kanske skulle sitta på sina plats det med *fniss*


Honungsrosen "Hybrida" klättrar i vårt äppelträd och blommar som en tok nu
doftar underbart i hela trädgården av den.


David Austins ros "Leander" är såååå vacker.


Dorndröchen


Burguny Iceberg också jätte vacker,lite svårt bara att få den där riktiga
sammetskänslan som den visar i verkligheten.


Flammentanz och klemtisen "Rough Cardinal"


Klättrande "Iceberg" och en av stamrosorna "Pink Fairy"


"Rhapsody In Blue",som kan bli riktigt stor.


Slottsrosen "Avila" som är så skär att kameran slår bakut.Går inte att fånga rätt
färg på den. *tyvärr*


Lite vyer över tomten

















mitt omplanterings kök


klemtisen "Summer Snow"

klemtisen "Mme Julia Correvon"


"Rough Cardinal"


"The President"


"The President" och "Nelly Moser"

I trädgården finns ca:150 olika rossorter,ett 10-tal olika Klematis,
fast det beståndet håller på att utvecklas ;)
En damm, som innehåller både sumpväxter,grodor,och salamandlar.

En gammal bild på dammen..

Ha det mina vänner.

Kommentarer
Postat av: ullis

Det är inte objektivet det är fel på.. du måste ställa in bländaren + iso inställningarna... Min bror är fotograf så man har ju snappat upp endel.../ullis

2009-07-14 @ 11:48:40
URL: http://risenshine.blogg.se/
Postat av: ullis

Det är inte objektivet det är fel på. Du måste ändra bländar + ISO inställningarna.. min bror är fotograf så man har ju snappat upp endel ;) /ullis

2009-07-14 @ 11:52:18
Postat av: Katarina

HAA HAAA! Jag skrattar så jag tror jag dör. Efter att ni åkt hem igår så gick vi runt hela Lassas och golfbanorna, sen hem å gjorde ren datorn. Idag har vi varit ute på samma runda å nu blir det nog in till Gävle. Björn ligger väll i stenmjölet han!!!! Vi hörs!!!

2009-07-14 @ 15:26:20
Postat av: Lotta-Djakartas

mmmmm så mycket härliga bilder.. till o med ja har ju haft rosbilder med i bloggen nu, väntar så ivrigt på att mina stamrosor ska blomma..nu kommer vi snart, ska bara torka från sista doppet i poolen.

kramar ses snart

2009-07-15 @ 16:34:39
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0