Party time

Idag har vi haft en slappar dag,Hanna och jag tog en promenad på morgonkvisten med hundarna och sen
förmiddagsfikade vi som vanligt med mammsen och pappsen och sen svidade vi om och åkte för att köpa en 50års present åt vår vän Robban.
Men va tusan köper man åt en man i sina bästa år som typ har ALLT !?
Wiskey är bara att glömma ,då han har hur mycket som hellst av den varan ändå.

-Näää,det fick bli en sån där smidesställning,med korg att ha blommor i också står det en skylt "Välkommen" på den.
Tanken var att han skulle kunna ha den på sin vackra stenlagda uppfart.

Vi 16.30 for vi dit och vi bjöds på en buffé från "Racine´s" som var helt underbart god, det var grillat i alla olika valörer
Grillad kycklingfilé
Grillad fläskfilé
Bakad potatis
Majskolvar
American coleslaw
BBQ-sås
Blandad gourmetsallad & dressing
 

och till efterrätt fick vi hemmagjord cheescake med färska jordgubbar,min absoluta favorit efterrätt.
-Jaaaa cheescake (hemmagjord) tycker jag är så gott att det brusar i öronen.
Jaa det var cupcake´s och kaffe också,men va är cupcake´s mot cheescake........-Nada !
Dom som vela fick smaka på vad jag gissar riktigt dyr och fin whiskey av diverse olika märken.
Men där går gränsen för mig..möjligen ihop med varmchoklad.
Men jag tror inte det hade varit läge i det sällskapet och sagt att jag vill ha min "virre" i varm choklad...

Det var riktigt trevlig, och vi var hemma vid 23.00 tiden, alldeles lagom för att inte vara seg hela dagen i morgon.
-Hmmm,så tänkte man aldrig när man var under 30, då var det inget party som slutade före 04.00,då var det efterfest också, och ni vet att det kunde jag knappt stava till nu....

Robban däremot han kommer garanterat att nussa kudde ett bra tag i morgon skulle jag tro.....*fniss*
Dock frös jag väldigt så det fick bli ett varmt bad på nattkröken och nu ska jag strax krypa till sängs.Nästa vecka kanske jag orkar vara vaken till efter midnatt..
F-n dom pensionärer jag känner är livligare.....*grubblar*, eller kanske inte.

Undra just hur jag ser ut vid 50år,herregud jag har inte ens fyllt 40 och känner mig som 80 rent fysiskt.
Mentalt är jag nyss fyllda 20....


-Nää vid 50 har jag nog både stöd strumpor,löständer och gåbockar och med varsin "kärringklippt" pudel under armen kasar man sig fram och skriker
 -Vaaaaa !? hela tiden.


-Näää, sov gott mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0