Nu blir vi en mindre....

Efter att ha regnat hela dagen så börjar det nu spricka upp.
Mamma,pappa och jag tog en tur till IKEA ,dom bjöd på frukost på restaurangen där.
Vi satt där ett tag och pratade och sen fattade vi varsin kasse och började plocka varor...

-Jooo då,dottern ska ju flytta !!!!!!!!!!!!
Dom får nyckeln idag....
-Uähhhh, inte nu,kanske sen men inte nu.Hon är ju bara lill-liten...
Eller jaaa,hon fyller 19,men det var inte sååå länge sedan hon var lill-liten.

Hur ska det här gå nu då , uch jag ser bara faror i det hela....
Jaaaa nu för tiden vimmlar det ju av knäppskallar , jaaa dom är ju för f-n över allt.
Och Vavvorna hur ska det gå för dem att bo i stan,det vimmlar av Pit Bulls där och deras högst opålitliga ägare,
 eller knäppskallar som vill ta Vavvorna för att sälja dem.Och dottern då ,fattar hon det då ?
Alla äckliga små pundare som smyger runt där på kvällarna när hon ska ut med hundarna.
Och hennes nya bil,kan dom hålla fingrarna från "Bubblan" mån tro...Jaa det är ju varje fall ett dött ting.

Och herregud , jaa jag blir tokig bara av tanken på allt som kan hända.
Hade jag lön nog,skulle jag köpa dem ett litet hus på landet, så kanske man halverade alla faror och dubblade mysfaktorn.
Men tyvärr är jag bara en fattig förskollärare.

Uch ja, det är mycket nu kan jag säga.
Och min pappa han tar ut nervositeten på att shoppa, tok shoppa åt henne.
-Tänk på allt hon behöver, åhhh herre gud.

Nåja vi plockade ihop ett par kassar på IKEA och mamma köpte present kort  för 1000:-,
och känner jag dem rätt så är det knappast slut shoppat.

Fördelen är att nu kanske han inte släpar hit allt han själv inte anser sig ha nytta av längre,utan nu blir det nog dottern som får ta det.

Jag lovade lite bilder från kameran som laddade ur och det blir som vanligt lite blandat på hundar och blommor.











Kommentarer
Postat av: Katarina

JAHA JA då var det alltså dax!!! Ja inte kan det vara LÄTT att vara mor och far när dom ska flytta inte. ÅÅÅ inte blev det bättre att du drar upp alla faror heller, usch så jobbigt för Er. Men ACK så kul för ELIN o MICKE som får nått eget. ETT STORT LYCKA TILL ELIN O MICKE!!! Ja nu är man glad att man bara har Maja och Ria för dom vill inte flytta från sin mamma inte.... Kramar

2009-07-07 @ 21:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0