Tjipp tjopp så vart det riktigt vinter !!!

Jag klämmer i med en kortis idag, och börjar med att säga..
-Satan i gatan va kallt det var när jag åkte till jobbet 06.00 i morse !!!

Massor av snö har det kommit och rätt som det var så blev det vinter med råge.
Sonen som skrev upp för sitt skoterkörkort i onsdags och klarade det med alla rätt är naturligtvis jätte glad över detta väder, nu hör det kanske tillsak att han just nu sitter i bilen upp till Bollnäs för att hämta hem en helt ny....



-Mmmmm, morfar och mormor betalar, och sällan har någon sol strålat som han gör nu.
Vilken grabb på 16år skulle inte döööö för en sån här,speciellt i våra hemtrakter där vi har snö och just nu rätt mycket.
Så nu är det bara gubben som ska ha en ny, han sålde ju sin här i november för att byta upp sig lite till.Men än har han inte hittat det han vill ha, så sonen och jag får väl åka själv vi = )

Jag tänkte så här på mysfredagen bjuda på lite bilder från eftermiddags promenaden,strålande sol och -14 grader var det.















Nu ska eftermiddagen ägnas till att dammsuga,städa och slutligen bada minst en pudel,kanske får den ena vänta tills i morgon....


Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Härliga bilder.. ja har kommit av mig helt med fotandet jaa... får skärpa mig..Hua o burr här var det 20 minus ute när man stack ut näsan o skulle få Pickan o gänget att göra morgontoalett .. Inte lätt.. men nu blir det en sväng med skäggen i varje fall, sen är det bara o starta en kall bil o styra kosan mot valbo för jobb... att man orkar eller???

kram

2009-12-21 @ 09:41:21
URL: http://www.dajkartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0