Hjääälp !

Kan någon vänlig själ berätta för mig hur man beter sig för att komma i någon form av julstämmning ????

Att komma från 28graders värme och en strålande sol mitt i december, hem till en snart stundande jul är inte helt enkelt har jag märkt, eller så vill jag helt enkelt inte.....
-Hmmm kan vara så,jag vill tillbaka....
Trots att jag lider av yrsel så jag känner mig hel snurrig och mest hela tiden har en känsla av illamående över mig.
Antingen så är det båtresan ut till snorkelturen som sitter kvar eller så kanske jag fått vatten in bakom trumhinnan.
Va vet jag, yr i bollen är jag varje fall.....

I morse började det dock snöa varje fall, som på beställning.
Allt det döda,sumpiga och ruttna blev helt plötsligt vitt och väldigt fräscht.Och förhoppningsvis ska den komma med liiite av den julstämning som jag verkligen anstränger mig för att känna.

När reklamer går på tv om div julskivor så kommer jag hela tiden på mig att tänka
-Mähhh,inte nu va ?

Jag har aldrig varit så dåligt upplagd för jul,inte ens den julen då jag hade magsjuka dagen innan julafton och var as dålig hela julaftons morgonen...
Lite kan kanske också ha att göra med att ena barnet flyttat hemmifrån och den andra är näst intill osynlig här hemma....
Tjejen hägrar mer än mammsen, undra varför ???

Jag har varje fall idag tagit fram två julskivor,men hade inte ens lust att provspela dem.
Hör bara pan musiken i mitt huvud som vi väktes till varje morgon ute på hotellområdet,såååå mysigt tyckte jag medans Katta slet sitt hår över den.

Baka lussebullar och div julgodis,som vi alltid gör orkar jag inte ens fundera över.Planerna finns helt enkelt inte ens på världskartan....
Det blir nog jul ändå och för den delen är jag tjock nog som det är.

Julklappar......tja när ska jag få lust till dom då?
-Ingen aning ärligt talat.

Imorgon är det lucia och här i stan blev sonens fd flickvän lucia.
http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gIssue=50&gTitle=&gYear=2009&gKey=dm39vvq1&gAvailWidth=1014&gAvailHeight=733&gInitPage=1&gHotspot=0

Jätte fin är hon och blir säkert en alldeles utmärkt lucia även om jag tycker hans nuvarande flickvän hade varit som klippt och skuren för rollen.
-Varför skickade vi inte in henne som kandidat ??????
Jaaaa det är bara att erkänna, jag hade annat i huvudet vid den tidpunkten (bröllop och resa)

Näää nu ska jag ta mitt snurriga huvud med mig och gå i säng,jag ska försöka drömma om tomten och önskvärda julklappar som jag köper åt mig själv.
Vad vet jag inte än,men kanske en ny mobil,kanske en blixt till kameran,kanske en ny varm och mysig morgonrock,kanske en guldring.
          




        Ha det mina vänner...

    


Kommentarer
Postat av: Erica Andersson

Jamen, är det den där tomten du har i tankarna förstår jag att du inte kommer i julstämning:)

asg

Ha en fortsatt skön 3:e advent o lucia!

Kram Erica

2009-12-13 @ 15:15:54
URL: http://www.123minsida.se/erica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0