En liiten sammanfattning...

....av helgen tänkte jag.

På Fredagen så var ju gubben och Conny tillsammans med sonen och hämtade nya skotern och sonen kom hem mer än nöjd, såååå klart.

På lördagen plockade vi lite här hemma och körde sen ner till Jonas och Lotta i Grällsta.
Jonas fyllde år och det måste ju firas.
Han fick en t-shirt av oss som kommer matcha honom perfekt.



Vi drack kaffe och surrade ett tag, jaaa som vanligt pratar ju Jonas så man får skavsår i öronen......

Sen tog Lotta och jag bilen till Västerås och gick på Nisses, aha shopping shopping !!!
Det vart några små julklappar till dottern och några julgranskulor till mig själv.
Sen åkte vi bort till Hallstahammar och Åsbygård, och har man som jag ingen julstämning så är det omöjligt att inte få det när man kommer dit. Det var sååååå vackert där utanför.
Dock blev det ingen shopping där för dom är verkligen dyr.....
Ahhhh, älskar det där stället ändå och deras viltbod är en upplevelse i sig, den ena delikatessen efter den andra.

Nåja när vi var nöjda styrde vi kosan hem till Grällsta igen och Lotta svepte ihop en underbart god köttfärspaj.
Medans jag gullade med pytte lilla,men jätte tuffa Emil och Ida,lilla försikta Ida...
Båda så underbart gulliga.Och vackra Melody som alldeles snart ska bli mor, mmmm Adam ungar ska det bli minsann.
Där måste jag stålsätta mig,för jag vet hur underbara dom ungarna är (har ju två själv).

Jaaaa när man har roligt går som bekant klockan väldigt fort och vid 20.00 begv vi oss av hemmåt.
Och om det snöade i Grällsta så var det inget mot vad som tilltog i Tärnsjö...
Var bara att acceptera 70km resten av vägen hem, som för övrigt var totalt oplogad.

Väl hemma så mös jag ner mig i soffan med övrig familj och började titta på Stardust, jaaaaa säg det som varar för evigt.
Jag somnade nog i första reklampausen.


Nåja den som sover syndar knappast...

Söndagen kom mammsen och pappsen över på förmiddags fika,och för att titta på sonens skoter dom köpt åt honom.
Städning som vanligt och in med granen.....
-Jaaaaa granen ja, alltså alla episoder vi haft runt våra granar sen vi började med "riktig" gran.Jaaaa ni närmaste vet hur gubben smygit och haft sig...
Men den här var hederligt köpt, men så satans ful !!!!!
Jaaaa till och med ungarna undrade vart f-n han fått tag på granen.

Som tur var är julen kort och fan skapet åker ut på Nyårsdagen,om jag får bestämma.
Tur man vid detta lag har en uppsjö av vackra julgranskulor att pynta "skräcken" med, som för övrigt redan barrar.
Dottern är säker på att den är kvar sen förra julen....
Nåja det blir nog jul ändå och det är väl gemenskapen som räknas, eller.....
Jaaaa go mat med för den delen,inte alls att förglömma.
Jaaa jag svor väl både en och två gånger när jag klädde den, lite naturligtvis för att bara halva ljusslingan behagade lysa också.

På eftermiddagen var vi hem till Helene och David och fikade lite, och jag är så glad att vi börjat träffats lite igen.Vi har så många minnen och upplevelser ihop Helene och jag och framför allt älskar vi hundarna.
Valp gos igen,och alla söta brunnäsor.
Jaaaa springrarna,dom bruna har verkligen riktiga pussnäsor som ser ut som trattkantareller.Inte har dom heller lika hårda nosknappar som andra raser utan dom har liksom....jaaaaa stora bruna svampar.
Men kan aldrig pussa dem nog.

Efter det svängde vi förbi våra reskompisar Katta och Asko för att se till dem i sjukstugan, och där var det penecillin som gällde.

Vi hoppas att alla kryar på sig till gubbens födelsedag den 27:e så vi kan ha lite samkväm här.Det känns så skönt att i allt julstök få ha lite annan fest och slippa julmaten.
Jag hoppas verkligen att Lotta och Jonas kan komma också,men jag förstår att det kan bli svårt.

Jaaaa så såg vår helg ut.

Idag var det måndag och jobbet igen, kortdag som skönt var och nu ska gubben och jag åka in till Gävle för att handla klart ALLA julklappar, som till antalet aldrig blir så få som i år.
Dom får bli lite dyrare istället.

Blir det pengar över så ska jag köpa mig en...

En stor härlig i bästaste fleece.
Sen ska jag mysa den ledighet jag har i jul.
Jag jobbar sista dagen i morgon och börjar åter igen 30/12 är ledig 31/12 t.o.m 4/1 2010

Ha det bäst mina vänner

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja du hinner då med allt!!! Själv är man som en disktrasa. Men idag blev det fira svärfar och göra fint i hans sovrum med alla grejer vi köpt åt honom. Oj så fint han fick, ja han var såå nöjd såå. Och då är vi glada...Ja hoppas nu att vi blir friska till Björnes födelsedag!!! Kramzzzzzz

2009-12-22 @ 00:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0