Prinsessan är dålig..

Ska väl ta och knopa ihop några rader igen var det tänkt....

Våra resekamrater är dåliga,riktigt dåliga....
Jaaa ända sedan vi kom hem har tre av dem legat däckad och är bokstavligen "skiiitsjuk" och till råga på allt med med hög feber.Och då ringer ju varningsklockorna i mitt huvud,men prover är tagna och skickade så vi hoppas på det bästa.
Inte roligt så här före jul precis.
Men jag tycker varje fall Egypten var mysigt och åker gärna dit igen, om våra vänner vägrar följa har vi förståelse för det.
Förresten tror jag vi väljer något annat resemål nästa år,ombyte förnöjer.

I går var jag med lill prinsessan till Djursjukhuset, hon var så låg och konstig när vi kom hem från Egypten och jag såg direkt att något fel med henne.
Efter kläm och känn kom jag fram till att det var munnen som var den ömma punkten,och när jag skulle titta henne i halsen vrålade hon av smärta.
Men hon åt glatt och drack precis som vanligt....
Dock luktade hon bäver i munnen och en brun sörja la sig på hennes tänder i fram.

Så inför jul törs jag inte vänta och chansa, jag orkar bara inte med att sitta i bil ner till Uppsala med henne om hon skulle bli drastiskt värre.

Så vi ringde och fick en tid direkt.Inte ens Gry,veterinären kunde titta henne i halsen så det blev till att ta henne till OP och söva ner henne.Men ingenting kunde hittas i halsen, dock var/är tandköttet i fram fruktansvärt inflammerat och blöder bara man snuddar vid det och den bruna sörjan är troligen gammalt blod.
Blodproverna var normala förutom sänkan som var kraftigt förhöjd, så allt tyder ju på en infektion i kroppen.
Penecillin åt lill smulan så fort som möjligt och är det inte mycket bättre på fredag måste vi in igen för vidare utredning.
Mamma som är fd tandsköterska spekulerade i var i tandbenet, Hanna min kompis som utbildar sig till sjuksköterska var livrädd för blodförgiftning, tja jag kan bara följa veterinärens rekommendationer då jag varken vet ut eller in.
Absolut inga yttre synliga skador ,inga inre heller för den delen.Så smärtan kommer innefrån.
-Åhhhh om dom kunde prata.

Vi är ju livrädd om lill smulan och vill absolut inte att hon ska ha ont och ännu mindre mista henne i någon konstig sjukdom det är ju mer än jag skulle palla med nu kan jag säga.



Kung Bore gjorde dock sitt till för att försöka locka fram julkänslan inom mig, och visst vart det vacker och vitt,med massor av snö !!!
Och fortfarande dalar stora flingor så där jätte vackert ner, men......

Fasiken jag orkar knappt tänka på att baka lusselängder,knäck,Rocky Road,is choklad och allt annat vi annars jämt har till jul.
Men snart,snart ska jag tvinga mig själv....

 

Näää nu måste jag gå ut och starta upp taxin, sonen ska hämtas som vanligt....

Kommentarer
Postat av: Dottern

Anledningen till att det funnits julgodis till varje jul men inte i år är för att jag inte längre bor hemma och bakar :P Kommer förbi någon dag och fyller på med knäck och rockyroad :) Kramisar

2009-12-16 @ 20:22:26
Postat av: Katarina

Men denna Unge!!! Ja jag skulle också vilja ha en dotter som hon.... Älskar dej Elin du är bara för "GO" Katarina

2009-12-17 @ 00:06:55
Postat av: Erika

Nja........Är det så ?

Ok,men jag betalar varje fall ingridienserna hrmf

2009-12-17 @ 08:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0