Uch,jag är slut som människa..

Uch jag har haft en mega lång arbetsdag i dag och det är tröttsamt.

Jag har först jobbat till fyra och sen jäktat hem och fodrat hundar och tagit dem till skogen en snabbis,värmt mat åt mig själv och sen åkt tillbaka till stan för att delta på en föreläsning om hur man tränar barnen att fatta empati,förståelse för andras tankar och känslor och hur man hanterar sina egna känslor och reaktioner.

Stegvis hette föreläsningen och just nu har jag lite svårt för alla intryck,men det kanske känns bättre i morgon.
För just att förstå sina egna och andra reaktioner är viktigt och något man aldrig blir fullärd i.
I mitt jobb där man dessutom träffar enormt mycket människor,alla med olika erfarenheter och tankar och ideér.Det är som ni säkert förstår inte alltid lätt att dra jämt med dem alla.Och då är det ju alltid lättare att kunna analysera i varför jag reagerar som jag gör på vissa människor och deras betende.

I övrigt har jag lite känningar i kroppen som jag inte riktigt gillar,benen värker och känns väldigt tunga och i mellan åt värker det i lederna på ett oro väckande sätt.Min ena höft är verkligen inte ok och det känns väldigt jobbigt.Jag har varje natt frutansvärda sendrag i mina vader också,men nu fick jag tipset att man kan bota eller lindra det med magnesium och det är ju helt klart värt att prova.
Jag hatar att känna mig seg och sinkad,och jag vill absolut inte bli sjuk.
Guud det låter som om jag stog med ena benet i graven och att jag inte var en dag under 80år,men faktum är att så känner jag mig lite nu..

Hoppet är nu att trädgårds arbetet trappas ner och det ger mera tid för vila och jag vet sen förr att den här kalla och fuktiga luften inte är bra för min värk.Så mina kollegor skrattar åt mig när jag kommer ut på förmiddagarna iklädd fleecejacka och vindtätjacka ovanpå fleecen,men det kan inte hjälpas.Jag vill inte bli kall och stelna till ännu värre.

Nu ser jag faktiskt fram emot en lugn och skön höst utan massor av krav.
Fast jag har minst en trädgårds tripp kvar, jag har lovat Per och Inga att komma på säsongsavslutningen andra helgen i september.Och jag måste bara ta en sista titt på våra lokala handelsträdgårdar innan dom klappar igen sina uteträdgårdar.
Så lite flera gropar har vi att gräva innan vi ställer in spaden för året,och sen ska ju alla stamrosor och frilandshibiskusar in,vi ska rensa upp och göra fint i gubben grönsaksland också.
Jaaa det är kanske ganska mycket jobb kvar när jag tänker efter.
Hoppas det ändå blir en vacker höst med många soldagar,för rosorna dom har verkligen sina glansdagar nu,guuud så dom växer och många av dem är sprängfyllda i knoppar.Dom älskar dessa blöta nätter och soliga dagar.Och man bara njuter över hur vackra deras knoppar är,va tycks ?




-Jaaa, hela trädgården är fulla av dem,i alla regnbågens färger och i olika storlekar och formationer
Underbart vackra och riktigt orginella allemsammans.
Nää mina vänner nu ska jag avsluta kvällen med ett varmt bad och några trevliga heminredningstidningar.En mys stund kort och gott.

Ha det //Erika


Kommentarer
Postat av: Mia

Var föreläsningen bra? Hade också vela gått på den...men jag får väl min dos när jag börjar jobba efter nyår igen.

2009-09-01 @ 13:26:19
URL: http://miasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0