Livet efter 40 ??




Livet efter 40 brukar ju alla medelålders prata om,det är med stor spänning och förtjusning jag går in i den perioden (tror jag).
Lite kalasat har det blivit och kanon fina presenter.
Ny dator av gubben ,han tyckte jag behövde en ny då jag ju "pickat" sönder tangentbordet på gamla Laptoppen.
I övrigt är det inget fel på den alls och halva mitt liv ligger ju i den,så inte tar jag farväl så lätt av den.Det tar ett tag innan man arbetar upp allt i en dator,sidor,bilder,mappar och guuud vet allt man har på dem.
Av mammsen och pappsen fick jag en stor "veckad" keramikkruka med massor av fetbladsväxter, ett urtjusigt arrangemang gjort på Bernö


samt ett hett efterlängtat objektiv till kameran,ett Sigma 70-300 .Fatta va jag ska zooma in er nu.


En av de bästa "presenterna" var också att jag får behålla "L" som arbetskollega,hon fick ju varselkuvert och var en av dem som skulle få gå.Men tack vare att "M" tar ut sin avtalspension hos oss så "räddar" hon också "L" kvar hos oss.Glädje tårar och stooooor lycka naturligtvis blev det på förmiddagen när beskedet kom.
Så idag har vi gått lite på rosa moln om man kan uttrycka sig så,och även om jag själv aldrig var drabbad så kändes det mycket sorgligt att ha behövt mista båda sina arbetskamrater,vi är ju ändå ett team och vi lever större delen av dagarna tillsammans,därför är det extra viktigt att man då får göra det ihop med dom man tycker om och trivs med även om jag vet att arbetet skall gå i första hand.

Tjipp tjopp ,nu kommer bästaste Lotta så nu ska vi fika och surra,lilla "Gun" är ju också med =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0