Min skräck !

Vad är det som gör att vissa hundar bli monster ????
Det här är som småhundsägare min allra största skräck !!!!


Taxen Funny bets ihjäl av pitbull
JÖNKÖPING. Peter Friedrich stod hjälplös och såg kamphunden bita ihjäl hans älskade tax Funny på perrongen i Bankeryd.
- Varför skulle det hända just vår hund? säger han till Jonkoping.expressen.se. 

Det var under den vanliga morgonpromenaden i torsdags som Peter Friedrich skulle korsa perrongen i Bankeryd tillsammans med sin strävhåriga tax Funny.
- Jag såg en kvinna längre fram som stod tillsammans med sin hund. Jag såg att hon pratade i telefon och det såg ut som hon hade hunden kopplad, säger han.
Men kamphunden, en blandning av pitbull och rhodesian ridgeback, var inte kopplad utan kom rusande mot dem.

Ströps av hunden

- Jag vet inte vad jag tänkte då. Men hunden tog tag i Funnys huvud, sedan tappade den greppet och fastnade i hennes öra.
Funny for upp i luften av kamphundens kraft och plötsligt hade den tagit strypgrepp på taxen.
- Ögonen stod ut på henne... I det ögonblicket ringde jag 112. Jag kunde inte göra något, jag kunde inte stoppa fingrarna emellan, säger Peter Friedrich
Han förstod snabbt allvaret i situationen och att Funny dött.
- Jag har haft hund länge och man börjar se vilka hundar man ska lita på och inte. Men till slut tog kamphundens ägare äntligen tag i sin hund trots att hon hela tiden ville tillbaka.

"Ledsen"

Händelsen är nu polisanmäld och kamphunden avlivad. Men Funnys död har för alltid satt spår hos hennes ägare.
- I dag känns det lite bättre, men vi har haft Funny i tolv år. Varför skulle det hända just vår hund?
I familjen hade de under lång tid både Funny och hennes syster som gick bort i januari 2006.
- Jag känner stor saknad efter två trevliga och älskade hundar. Till och med barn med hundskräck har träffat Funny och kunde tänka sig att gå med henne.
- Jag är ledsen, men jag måste koncentrera mig på att gå vidare.
Är det något du vill säga till kamphundsägarna?
- Det är mycket. Men det stora problemet är inte hundarna utan dess ägare. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0