Vilken dag!

Men det gör ju inte att man får ligga på lat sidan, tok heller......
Nää vi klev upp runt 7.30 åt frukost och vid 09.00 så tog vi i tu med vardagsrums fönstren.
Jaaa nu kan ju det låta som en piss i mississippi,men nu har vi 16 fönster i vårt vardagsrum......
Så då kanske ni förstår att det inte är avklarat på en piss kvart...



Men guuud så välbehövligt det var......
Hade tänkt ta en firma för det, då spröjsen inte är löstagbara blir det ett jätte jobb
som jag mer än gärna betalar för att få gjort. Men gubben han skulle minsann visa han
att det inte var någon match...Så jag lät han hållas.
Han tvättade ut vändigt och jag invändigt och när man är två går det ju relativt fort även om det är så tråkigt
att klockorna stannar...

När vi väl var klara med fönstren tog vi en förmiddags kaffe med mammsen och pappsen som
kom med kladdkaka och vaniljglass.



Sen gjorde jag färdig alla rosorna .Alla 140 sorter är nu klippta och redo för värmen.

Gubben han tog rensningen och fyllde på jord i alla land.



Åhhhh dagen går ju så fort när man hela tiden håller på.Den enda lunch vi tog oss tid med idag var Yougart och musli.
Man har varken tid eller lust när man är skitig från topp till tå (känns det som) att ställa sig och laga mat.


När vi så äntliiigen hade fått klart det mesta i rensningsväg,omplanteringar och div utejobb så var det såå äntligen dags för grillen...
Gubben stack och handla och tog på sig kockandet.
Och vips så la sig grilldimman som en ridå över hela området.
 Jag tror minsann alla grannar precis samtidigt slog fart på grillarna och blandade dofter la sig som ett töcken i luften..
-Ahhhh det doftade underbart...

Jag tog en liten kvälls promenad med vovvarna undertiden





Behöver jag säga att det smakade bra ?



Snälla snälla ,vi får smaka vá ????


-Ähhh din j-la snåljåp ta hit en köttbit , eller jag tar själv...

Vi avslutade med kaffe och glass med Baileys över.

Och äntligen börjar Robinson så man får slå ner ändan och vila.
Behöver jag säga att jag kommer somna utan problem....

Men innan jag säger go´natt ,säger vi GRATTIS till Lotta och Håkan-Bråkan
 som idag debuterade och vann juniorklassen med CK och var trea bästa hane i Västerås.
Kalas bra jobbat ,för en så ung hane !!!!

Kommentarer
Postat av: shanie

Hej och tack för tips och råd , inga huggormar så långt peppar peppar

2009-04-26 @ 14:38:15
URL: http://stormvarsel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0