Dom är här !

I dag hade jag min "kortdag", och när jag kom hem var det bara att svida om och kliva i trimkläderna.
För "Mio",en av mina springerspaniel uppfödningar var här från Avesta för att bli trimmad.
Han fick en fin och lättskött vår frisyr och matte och husse var så nöjd.
Som tack fick jag en jätte vacker kruka med både små violer,mini påskliljor och små fågelägg,vackra stenar, jaaa jätte fin.

Jaaaa denna lilla kruka , drog igång vår pyntandet och tillslut var jag både här och där och plockade. 
För fyyyyy va jag har lagt av mig.
Men efter mycket våndandes så fick jag ner gardinerna,tvättade fönstren lite halvhjärtat och strök vår gardinerna.
Fasiken jag orkar ju inte ens sy nya gardiner mera, köper gärna färdigsydda.Förr bytte jag krukor och blommor och gardiner ett par gånger om året och tyckte det var så roligt och det tycker jag väl nu med,men jag tar mig inte för liksom.Någon som känner igen sig ?

När jag var klar med allt stök så tog jag en fika med gubben när han kom från jobbet och sen tog vi oss en tur in till Valbo Köpcentrum, jag investerade i ännu en ny sax  (-Opppps ,va dyr dom är,nästan 1000:-) ,lite kläder åt gubben på Stadium och ett filter till kameran på SIBA.

När vi kom hem hade jag lite hundvård och vad hittar jag !!!!!!!!!!

-Jooo då, den kröp runt och sökte ett bra ställa att bita sig fast.
Nu skulle jag kunna raka ner alla hundar mothårs och dränka dem i diverse fästingmedel....


Fyyyyy f-n , nu är det dags igen. Det kryper på hela mig och förra året fick jag ju två fästing bett..
Jag hatar dom här små krypen och önskar bara att någon uppfann något som fick dom väck från denna planet.

I morgon har jag tagit semester och har inte planerat något särskillt alls, ska nog mest bara softa och kanske mammsen och pappsen vill åka in till Valbo och äta lunch med mig.

Ha det bra mina vänner,nu måste jag titta om det inte kryper innan för byxorna på mig....*Huuua!*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0