Ohhh vilken dag !

Vaknade före sju och kunde inte somna om,tappade i ett bad allt för att fördriva tiden....
Åt frukost , var ut med hundarna och det var svinkalla vindar, men va gjorde väl det ????

-Nääää ,inte ett dugg,för idag var det vår Södefors premiär för året.
Annika hämtade upp mig strax efter nio och som vanligt var det kaffe och tillbehör på vägen ner.
Vi brukar alltid ha en liten fika korg med på våra utflykter, jätte gott och jätte mysigt....

Det var ett kärt återseénde med Per och Inga och trevligare och mer välbemötande människor får man ju leta efter.
Våra lokala handelsträdgårdar skulle inte må dåligt av ett besök där.
Förutom bemötande ,skulle dom kunna lära sig både det ena och det andra jag betvivlar att dom vet om växter.
Det är ju egentligen för jävligt att man ska behöva åka x-antal mil för att kunna handla bra växter när man har två lokala handelsträdgårdar.
Men tyvärr saknar dom som sagt både det ena och det andra.Och verkar dessutom nästan rädd för att prova nya sorter i sitt sortiment.
Men vi åker så gärna och ser det som trevliga dagsutflykter.

Jag shoppade en mycket fin clematis vid namn Aljonushka


Och en till Avila ,då jag tycker det ser ut som vintern gått mycket hårt åt den jag har.


Nöjda och glada åkte vi hem och lovade att återkomma om några veckor då det var många rosor som inte hade anlänt ännu , bla Annikas uppstammade Rhapsody In Blue


Och då hoppas jag att jag har tjockare plånbok för det var en hel massa saker jag verkligen vill ha.

Väl hemma tog Annika och jag en promena med skäggen och sen tog vi en kopp kaffe.

Gubben han var i full gång med trädgårdsarbetet han och hade precis köpt x-antal påsar påsjord,ny skottkärra,grep och grönt kantstöd som han i vild förtvivlan grävde ner runt hela dammlandet. Jätte tjusigt blev det och i morgon ska vi vaccinera hästen och samtidigt passa på att ta hem säckar med välbrunnen hästdynga.

På kvällningen tog jag med en bricka ut till den förbrilt grävande gubben, en bricka med varsitt glas kallt vitt vin, en skål med ölkorv,brieost och lite salta chips.
Vi satt där på bänken planerade och beskådade hur fint det verkligen blev, allt medans potatis gratängen och kyckling fileérna gick färdigt inne i ugnen.

Så nu ska vi just äta, ungarna dukar och jag ska försöka slita in gubben.
Undra om jag måste använda el på honom för att få honom att släppa taget om spaden........
När han börjar är han svår att bryta,precis som en välavlad brukshund.....
Han är för duktig och jätte fint blir det.

I morgon skulle det ju bli varmare väder och förmodligen blir det väl en utedag då mé.

Ha en trevlig lördag kväll, själv känns det som om jag kommer somna ovaggat...

// Erika


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag hade en Avila, som dessutom överlevt vintern!!

Tack för en mycket trevlig dag!

Kram Annika

2009-04-18 @ 20:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0