En härlig lördag

Ytterligare en dag utomhus....
Hanna och jag startade upp med en hundpromenad på förmiddagen och hittills,peppar peppar ta i trä går det hur bra som helst att ha Drivis lös.Hon älskar att kuta i skoterspåren och är inte alls specielllt intresserad utav andra hundar som dyker upp,utan stannar direkt.Hon har ju redan ett mycket stort behov av att kuta och gå.

Jag har försökt att köra lite spanieldressyr på henne och som sagt hittills funkar det och än har hon inte missat en inkallning.
Faktum är att jag tycker mig se lite "lydnads glimtar" i hunden vad avser kontakt och förigheten,tyvärr är jag noll intresserad av plan lydnad,utan nöjer mig med hundar som lyder på mitt sätt.
Alla som känner Amigo vet att han sällan bär ett koppel,och det är väl den typ av lydnad jag eftersträvar.

Nu blev jag varnad innan jag skaffade Huskey,av andra Huskey ägare att det är tji att ha dem lösa.Men som sagt hittills funkar det och jag hoppas och tränar för att hon ska kunna få vara lös där det passar hela sitt liv.
Just nu lyder hon blint.
Vi var väl ute nästan en timme och hon var skönt trött när vi kom hem.

Nåja nog om det...

Vi bestämde redan i går att vi skulle ut på skotrarna idag ,så sagt och gjort så bar det iväg.
Hanna,Lasse,Julia och Tilda,Arne och vi.
Vi körde bort till Mc Donalds så barnen och dom som vela fick äta,men vi nöjde oss med en kaffe.



När vi ätit/fikat klart så kom Annika och Conny och mötte upp oss och sen skiljdes vi åt och Conny,Annika och vi åkte upp mot Högbo medans dom andra körde hemmåt.

Så det vart en tur på ett par mil,och det är inte utan att jag känner mig mör redan.
-Gud bevare mig i morgon......

Anledningen till att man blir så mör är att skoterlederna är som puckelpistar här och att sitta på skotern är näst intill omöjligt,så man får helt sonika stå som i fältsits,sen bör man ligga på lite fartmässigt för att försöka ligga ovan på dessa pucklar.
-Jaaaaa lite svårt att förklara ,men ni som läser och åker skoter här i trakterna vet vad jag talar om.

Väl hemma var det riktigt skönt  med ett hett skumbad och en god middag i form av Lax som legat i Teriyaki marinad,potatismos och kokta grönsaker *mums*



Varken Björn eller jag är något för Mc Donalds mat nämligen ; )

För att riktigt mysa till det så här på lördags kvällen så gjorde vi oss en varsin Kaffe Karlsson till efterrätt.
Passar utmärkt en snöig kväll som denna, eller jaaaa tänker jag efter så är den aldrig helt fel ; )

Kaffe
Baileys
Cointreau (tänk på att denna är stark)
och grädde och riven choklad på toppen om man vill



Egentligen skulle jag vilja ta kamera och stativ och åka upp till Högbo för att fota lite i mörker nu,men jag är så slut så jag orkar helt enkelt inte,liiiite frusterande ; (
Så det får bli till att njuta i soffan och hoppas tvn bjuder på något skojsigt i kväll bara.

Hoppas ni andra haft en bra lördag också /Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0