2011

Jaaa då var det nytt år då.
Man kan ju inte efter detta år låta bli att fundera på om vi möjligen skulle kunna få förskonas från sjukdomar,bortgångar och ledsamheter detta år.
Året började ju som bekant med en pappa som fick en kraftig hjärnblödning pga en halkolycka och processen  innan han kom på fötter igen, det fortsatte sen med att vi miste vår älskade riesentik Piraya i cancer,och sen kolappsar mamma i akut njursvikt och är ett hårsmån från döden,men klarar sig tack och lov.
Snälla säg att vi fått vår beskärda del och att 2011 blir ett glatt och lyckligt år.

Jag törs knappt skriva en önske lista, utan nöjer mig med hälsa och liv.

Men jag ser ändå fram emot att få börja Drivis utställnings karriär i januari och hoppas hon ska utvecklas till något riktigt bra.Hon är i övrigt en riktigt fin hund att ha att göra med.

Jag hoppas också på att kanske kunna fortsätta ställa Lovisa om hennes päls växer och frodas.

Fotograferiingen hoppas jag själv på att utvecklas inom, jag vill lära mig allt och läser det mesta jag kommer över i både gamla och nya fototidningar.Photoshop är kanske något som skulle kunna behövas därtill.
Men mest av allt vill jag bli bättre som amatör fotograf.Jag måste lära mig mera om kamerans alla funktioner,när jag ska använda vad liksom.

Och sist men inte minst ser jag eller vi fram emot att få bli mormor och morfar,en uppgift vi kommer ta på största  allvar.



Nog om detta...

Idag tog Hanna och jag ett maraton pass med hundarna eller så vidare långt var det väl egentligen inte,men jobbigt.Vi pulsade över åkrarna i snö upp till låren.Hundarna var totalt hel slut när vi kom hem,vi med för den delen och då lär man väl ändå se Hanna som rätt "fit" ; )

Tja sen tog vi en tur på skotrarna och var vi slut när vi kom hem med hundarna så är det inget mot för nu ; )
Vi tog svängen upp till Jäderfors och jisus va snö det är , ha ha ha svetten rann om Arne när vi kom tillbaka och vi var nog alla ganska sluta efter turen, som var som att åka snabb puckelpist på sina ställen.Har grundat med Relive och vet att natten förmodligen blir ett litet h-vete,guuuuud va armarna ska värka....

Jaaaa lika skönt som i går var det idag att komma hem efter en dag som blev mesta dels utomhus.Sååå skönt att krypa ner i ett hett skumbad och sen få lite mat serverad av gubbarna, pizza ; )
Senare blir det filmkväll med stor godisskål (från hemmakväll) i soffan,med gubben och dottern och hennes sambo och alla hundar såklart.

Kommentarer
Postat av: Eli

Heisann

Ønsker dere alle (både 2- og 4-beinte) et rikitg godt nytt år! Håper vi sees på noen utstilling i året som kommer :D

Hilsen fra Eli

2011-01-02 @ 00:09:13
URL: http://www.kennelblackemac.com
Postat av: Pernilla

Ja inte sjutton ska ni väl behöva vara med om några mer tråkigheter nu..ni har fått er beskärda del en massa år framåt..

Att ni ska bli mormor o morfar är ju helt fantastiskt, vilken lycka o återigen kan jag se Björn framför mig när han fixar o donar med lillgrabben..vilket team dom kommer att bli, o så får ju Noel en alldeles egen kompis också förståss..

kram/synes imorrn med 2 luspudlar..

2011-01-02 @ 23:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0