Fredag och helg igen...

I går var det fredag,klart bästa dagen i veckan *he he*

Klippte Märta och Vilda och passade på att pussa på dem riktigt ordentligt innan dom följde med till Gävle.

Sen tog jag en snabb sväng i skogen med våra doggar och sen var det bara att stoppa Lovisa i badet och senare föna henne.
Gubben fixade med middagoch gott vin och mot kvällningen kom Lotta,Jonas och lilla Noel för att klippa en anständigare frisyr på Lovisa.Såååååå skönt att hon blev fin igen, även om det saknas päls lite här och där.
Vi får spara på och hoppas att hon kan ställas i vår varje fall.

Vi käkade lite och kollade på IDOL innan dom vände åter mot Grällsta.

Jag tog hundarna på en kvällsrunda och sen var det sängen.Det är kanske en av de negativa saker med just fredagar,man är redigt trött på kvällskvisten.

Tänkte jag skulle se filmen " Tears of the sun" på 1:an som ska vara så himlans bra,men lyckades jag!?



-Nähääääääää, och då misstänker jag att just den filmen inte är en sån film man somnar till bara.Men jag så...

Jaaaa den som sover,syndar inte som jag brukar säga ; )

Idag var en ny dag, helt kravlös.
Började med frukost och genomgång av Amigos tass.Han har ont i sin fot och då blir jag ju genast halv hyper.
Fick nämligen beskedet i vecka att hans syster Viva hade fått somna in till följderna av tåcancer.
Denna jävla cancer som det aldrig hittas ett riktigt effektivt botemedel mot.

Jaaaa man ska inte måla fan på väggen,men jag blir alltid livrädd när mina hundar blir sjuk.
Han följde dock med på vår morgon promenad och haltade då ingenting,men nu när han legat och sovit är det färdigt igen.Han är jätte halt och har ont i sina tår verkar det som.
Ska genast köpa Glukosamin,om det är så att han har lite artros i sina tår.Min gamla fina underbara hund.

Uch nu lär jag gråta en skvätt,tankarna skenar iväg och känslorna svämmar över.

Vi som ska på utställning i morgon, vi får se hur han mår och hur ont han har i morgon.Jag utsätter honom inte för något han kan ta skada av naturligtvis.
Vi kan följa som moraliskt stöd vi också bara till Monki,som verkligen behöver den här sociala träningen.

Och på kvällen ska Ullis och jag på fotokurs i Årsunda, det var lite dyrt tycker jag men underbara mammsen sponsrade mig : ))
Så nu är kameran laddad och handboken till den framletad ur gömmorna.
Det här ska bli så roligt och lärorikt.



Nu får jag just veta av Ullis via MSN att vi ska ha ett bra och ett dåligt foto med också, åhhhh herregud......
Hmmmm jag spar sällan dåliga kort.
Men nu måste jag sätta mig och koppla i den externa hårddisken och leta bilder ; )

Ha det mina vänner / Erika

Kommentarer
Postat av: Helene

He...he... du kan få några dåliga kort av mig, har ju tusentals jag! Till Årsunda? Kan man gå på fotokurs där, ja - jag har alltid sagt att det är i Årsunda det händer. Stackars gammelgubben..... förstår hur orolig du är, herregud så svarta tankar som kommer upp så fort man ser att nånting inte är som det ska med hundarna... Syns i morrn, långkallingar på och varm choklad i termosen (om jag hinner göra nån.....)

2010-10-16 @ 17:24:28
URL: http://barecho.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0