Mor-dotter dag=myyyys !

Idag har dottern,alla hundar och jag haft en riktig kvalitétsdag....
Först gick hundarna och jag en sväng i skogen på morgonkvisten,passade på att fototräna lite ; )




Sen åkte vi till Uppsala och shoppade loss lite på Fullerö.
På vägen dit tittade vi in till Lotta på trimmet för att hämta en ny sax,lite surr och sen i väg igen.

-Jaaaa, jag ska inte säga att det vart någon "tok shopping" för min del,men lite smått och gott hamnade i korgen.








julgrans pynt i massor hade dom *me love*


-Ullis, va gillar du julgransgrodorna ?
Fanns i olika modeller och varianter ; )



-Jaaaa ni som känner mig vet att det var nu jag tappade hämningen helt.
Julgranspynt kan jag gå i gång på riktigt,speciellt sånt här fint och lite udda.






Otroliiigt fina julstjärnor hade dom,både hängande och på fot.

Själv köpte jag två ljusslingor också,en till hallspegeln och en som jag ska ha i en lykta.



På väg hem åt vi som vanligt Thai buffen på Java *mums*



Lillan gjorde Uppsala för första gången i sitt lilla liv hon mé



Sen kurade hon ihop sig med tryggaste "pappan" i bilen och sov hela resan dit och hela hem.
-Vilken hund !



Jaaaa det var den dagen det och dom två semesterdagarna...
Skulle vilja var hemma minst en månad med henne, och bara valpmyyysa.
Men på måndag är det gubbens tur att vara ledig och mysa och sen tar dottern över.

Här hemma fortsätter jag fototräna och ni måste väl tro jag är tokig (eller vissa tror sig veta),men det finns inte så mycket vettigare att träna på den här årstiden om man inte ska dra iväg flera mil.
Så tack små pippisar för att ni har tålamod med mig.
















Och nu har jag bestämt mig för att nytt objektiv,inget storslaget men ändå går det på över 4000:-
Får dock vänta tills jag får min löneförhöjning returaktivt.
Foto är verkligen inte gratis. Ett stativ måste jag köpa också och där har jag väl efter att ha läst på nätet att Sibas för 199:- troligen inte duger ,inte ens som tillfälligt skulle jag tro.

Inte förrens nästa helg har vi träff nr:3 och den ser jag fram emot.

Ha en skön mysfredag,det ska vi ha // Erika





Kommentarer
Postat av: Pernilla

Varför följde jag inte med...morr

2010-10-29 @ 22:51:15
Postat av: Ullis

Ja man kanske ska hänga upp några grodor i jul....

Jag var in där för några veckor sedan. Men då hade inte allt julpynt kommit upp. Det blir nog en belönings tur dit ganska snart tror jag!! Men inget besök på Java för mig då... :(

Isprinsessan ser helt underbar ut!!

2010-10-30 @ 18:24:20
URL: http://www.123minsida.se/ullis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0