Har strandat idag....

Ojjj i går var vi bjudna hem till Mårten och Pernilla, för att inviga deras nyrustade Elvis rum.
-Jaaaaa Pernilla är Elvis fan av det större slaget och har vigt ett helt rum åt fotografier och div Elvis tillbehör.
Såååååå mysigt blev det !

Annika och jag tog en fördrink innan vi åkte, Minttu och kall O´Boy =After Eight, men guuuuud så go den var då.


Vi bjöds på både mat och dricka och vi hade så mysigt.
Vid 23.00 tiden (helt troligt att jag ens var vaken vid den tiden) tog vi taxi ner till Granliden för att lyssna och sjunga med till Glenn.Han är ju bara bäst, har hört honom flera gånger bla på Barechos 20 års jubileum och då hade jag träningsvärk i två veckor efteråt...
Jaaa nu är man ju inte heller den mest vältränade människan som skådats.

Denna kväll blev lika rolig även om jag missade det där med varannan vatten,men det gjorde dom andra också.
Tror faktiskt jag skippar att lägga ut bilder,lika bra så.....*herreguuuud*
Nåja någon enstaka då....









Grabbarna hela dagen, körde en låt ihop.



Tja vi kom hem runt 02.30 ,jaaa dottern hämtade oss för hon hade varit här med hundarna.
-Mmmmmm dom kan inte vara själva en fredag kväll inte ; )
Mammas älsklingar....

Så efter lite rastande fummlade jag väl mig i säng för att rasta ännu en gång runt 04.00,mmm då var hon sååååå kissnödig igen.
Sen sov vi till 06.30 och gjorde då ännu en studie av en stjärnklar himmel.
Undra om det är fler än jag som står ute i bara ben och täckjacka och rastar valp mitt i nätterna,kan inte låta bli att fundera om jag har nåra "valp-vänner" där ute nattetid..

Sen har jag varit precis stenad hela dagen, jaaaa som ett slakt. Jag har tagit ett varmt bad i hopp om att piggna till men det misslyckades.Två kortare skogsvändor i strålande sol,men ack så kallt.

Nääää så helt ärligt har jag har väl mest suttit som en strandad val i ligg-soffan,somnat,vaknat,somnat vaknat....

Jaaaa det var sen-eftermiddag innan jag tog mig upp för att laga mat.Gjorde favvo kycklinggrytan med kokosmjölk,grönsaker och gnocci i.
-Mums, en dag som denna. Inte att förglömma tillsammans med ett stort glas iskall mjölk.Klart bästa drickat, och kanske det man borde hålla sig till what ever....

I morgon är dock en ny dag och då hoppas jag på hjälp från ovan,rent orkes mässigt då.
Då måste jag vara piggare för då är det fotokurs igen.Såååååå roligt..

Jag velar hit och dit mellan olika objektiv och vet inte riktigt vad jag söker ens...

Jag var ju helt inställd på ett superzoom typ Sigma AF 18-200/3,5-6,3 DC OS,men idag hittade jag ett annat, ett helt annat....
Nämligen ett Macro ,Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1
"Kombinationen av utmärkta prestanda och attraktivt pris gör det till ett bra val för alla som är intresserade av närbildsfotografering, porträtt och till och med landskapsfotografering"
Testvinnare i tidningen Digitalfoto för alla nr 9 2009
Frågan är ,vem har man mest användning av ?
Men jag har tittat igenom bilder taget med det sist nämnda objektivet och det är sååååå vackert.

Så nu snurrar det rejält, ole dole doff liksom...

Näää nu är det natta för en slagen hjälte som mig ; )
I hopp om att få sova ett par timmar innan första kissvändan.
Känns som om det vore evigheter sen jag sov mer än 5timmar åt gången....

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hur mysigt som helst hade vi det ju..mkt trevligt o det där gör vi väl om igen...

2010-11-07 @ 17:15:14
Postat av: Annika

Ja visst var det jättetrevligt! Tack så mycket för igår, Pernilla och Mårten!

Ha det så bra! Mvh Annika

2010-11-07 @ 20:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0