Jooo se det snöar !

Det är inte utan att man är liiite trött nu, var upp och kissade valp vid 01.00, och vid 04.00 igen.
Tittade ut och såg plogvallen sture utanför och svor lite för mig själv att nu var jag tvungen att skotta dessutom innan jag skulle kunna ta mig till jobbet 06.00.....
Precis i samma stund kommer ängeln Lars och sveper förbi med traktorn och vips så är vallen borta.
Dels är det trevligt att se att flera är vaken i gryningen och dels var det väldigt befriande att slippa skotta.
Jaaaa kl 06.00 begav vi oss av Drivan och jag,ner på stan.
Jag släppte av henne hos mamma och pappa som stog i porten och väntade på henne.Guuuuud va skulle jag göra utan dem, dom är ovärderliga !
Dom sköter henne hela dagarna och är såååå duktiga med henne.Lite stolt är dom allt över henne, hon passerar sällan folk obemärkt, och dom får såååå mycket beröm för henne och hon är ju verkligen så värdig av sig.

Hon är absolut mer ett väsen än en hund, hon beter sig inte alls som en valp på 10v, nästan lite ruggigt klok.
När hon vill ut hemma hos mamma och pappa ,ställer hon upp sig mot hatt hyllan och tar ner sitt koppel, herreguuuuuud hon är 10v !!!!

Jag är nästan helt säker på att det är Piraya jag som är hos oss igen... *tårögd nu*
Hon visar det på flera sätt.Är det så ,så är ingen lyckligare än jag *hjärtat*

Jaaaa efter att ha inhandlat en present och gjort lite bankärenden så åkte vi hem Drivan och jag.
Det är lika med bil åkandet, hon bara lägger sig i kombin och sover och det har hon gjort från dag 1 här.

Vi tog en liten promenad och passade på att fota lite..


Klart bästa årstiden sa storsnuffe : )


Som gjord för årstiden, och tänk inte en snökluva släpar hon in ; )

till skillnad mot....




Men guuuuuud så älskade !!!

Medans hon tog en stödvila...



passade jag på att baka lite saffransbullar med mandelmassa i *mums*



Och gissa om det smakade tillsammans med en kopp varm Blossa Glögg.

Men nu törs jag inte ens känna efter, jag gissar att jag går på reserven nu ; )

I morgon är det en mega dag, som slutar med föräldrarmöte.Som tur är så har jag ju mammsen och pappsen som är här med hundarna.Guld värt igen !

Som om all hundpassning inte räckte så skäms ju barnbarnen bort friskt och i torsdags var det sonens tur,han ska ju börja övningsköra nu och då kan hans morfar bara inte hålla sig längre.
Klart grabben ska ha en egen bil. Och så blev det, en grå Golf FSI-03


Förra året en fabriks ny Ski-doo skoter och nu den här...
Som för övrigt är sonens ögonsten ; )

Nu fick ju iof dottern en fabriks ny bil och en lägenhet, uch jag skäms när jag ser programmen på tv om barnen som curlas och passas upp på.
Men vi har fantastiskt fina,trevliga och uppfostrade barn, och åtminstone dottern gör rätt för sig och arbetar så mycket hon hinner mellan sina studier.

Och på fredag fyller älskade ungen 20år, herreguuuuuud !
Så fort åren går .

Näää själv skämmer jag bort mig själv, i går beställde vi ett kamera stativ, och jag var inne på budget varianten,men älskade mannen tyckte jag skulle köpa riktigt på en gång...
-Vaaaaa ,man kan ju bli kär för mindre : )
Så det blev ett Manfrotto stativ, dessutom beställde vi i söndags ännu ett objektiv till kameran ett
18-200 .
Och det värsta är att jag verkligen behöver ett par nya vinterskor också , och dom jag sett går på runt 1000:-......
-Shiiiiit va dyrt det blir nu !

Näää ni ,nu ska jag ta och göra natta här,trots att klockan bara är barnet *hjälps inte*

Ha det // Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0