Vårpyntat

Jaaaaaa det är inte så mycket,men det lilla gör att vårkänslan infinner sig....
Handlade ju penseér i går och idag fick dom komma i jord.
Jag har också klippt och planterat om en del av hibiskusarna.











Pelargonen TipTop


Och gubben han ligger huvudstupa i rabatterna.
Det sägs ju att påta i rabatterna är vårdande för själen,och ger ro och avkoppling.

Vid lunchtid åkte jag in till Gävle BK för att titta på SSPKs utställning.Lotta ställde Vårtan och Sudden med blandat resultat...
Senad tog hem BIR med sin egen uppfödda Ulla (dv.pincher), och Annelie tog hem BIR med Tage,Marias uppfödning. GRATTIS till er alla !

"Sudden"




"Vårtan"



Sen vart det middag tillsammans med gubben, Spättagratäng med potatismos, mmmm det är ju så gott och så enkelt.
Rulla spättor och lägg i en ungnsform,krydda med salt och citronpeppar,ha på två små brukar creme freisch med örtsmak och in i ugnen.Pressad potatis,kokt potatis eller potatismos till.
Vill man kan man ha på fin skivad purjo på spättorna också,eller det man så önskar.
Går väldigt fort och är såååå mumsigt.

Nu ska jag se humorgalan .Ha det // Erika

Kommentarer
Postat av: Erica Andersson

Ah, Tip Top är ju underbar! Det är himla fint på eran baksida, o ännu finare när rosorna blommar!!!



Kram Erica

2010-05-02 @ 20:33:27
URL: http://www.alsjobergets.se
Postat av: Christina i Taxinge~

Va fint du gjort!!! Själv har jag inte ens gått första "rundan" i trädgården än...suck

Tack för receptet - sparat!

Jag samlar på "enkla" recept:-)



2010-05-03 @ 18:12:57
URL: http://www.123minsida.se/Christinas
Postat av: Pernilla

Tack för tipset med "Spättan"..om du har mer tips på fisk, enkelt o gott så säg till. Uuurdålig på fisk. Försöker hitta nån bra fisksoppa(Nyttig dessutom)

2010-05-03 @ 18:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0