Lördag morgon......

Igår var det fredag och jag började morgonen med att slänga ihop fredagsfikat, jaaa det var min tur på jobbet....
Jag vart helt enkelt inte tid att baka på torsdagskvällen, så det fick bli två färdiga kladdkakor, som jag skivade konserverade persikor över och överst bredde jag ett täcke med grädde och toppade med hacka Marabou Mintchoklad.
Helt godkänt blev det och det gick både fort och var plättlätt, sånt man alltid kan ha hemma om det dyker upp folk. Iof är ju kladdkakan lätt fryst men men...
Gott va det och till kaffe vart det en härlig socker kick ; )

Sen innan jobbet stack jag ner med mattvätten vi hyrde till bilarna, och jag lär då säga -Va är det för idé att köpa saker ?
En sån pryl som en mattvätt som kanske använder vartannat år är det ju perfekt att hyra.
Hur effektiv som helst var den, jaaaa den kräver ju att någon startar den och håller i handtaget.Men älskling är ju riktigt kreativ han.
-Jaaaaaa bilen ser ut som ny i klädseln !!!

Jaaa sen var det jobb jobb jobb hela dagen lång, vi är ute mest hela dagarna nu och i går blåste det väldigt och det är inte utan att man känner sig både slut och välvädrad när man kommer hem...

Medan gubben fortsatte med sin bilvård så badade jag Puddela, va annars det är ju fredag ; )
Fast att bada pudel är ett helt företag,så är det väldigt avkopplande.Man hinner avhandla rätt mycket där uppe i knoppen i surret av den stora golvfönen.Jaaaa först ska det badas, det ska blandas schampo och sen ska det i två olika sorters balsam,det ena för den ena och det andra för det tredje *ha ha*
Jaaaa sen ska man sitta i varm handduk ,med dom här balsamen i ett par minuter.Och då passar man på att kolla Facebook eller tjabbla med Lotta på Msn ett slag.
Jaaa sen är det sköljning och varmt badlakan på igen.Också ner till fönen, och väl där ska det borstas samtidigt som det fönas, inte ett strå får vara så mycket som fuktigt om resultatet ska bli som önskat dvs att dom håller sig tovfria till nästa bad om en vecka.
När dom väl är både raka och torra i pälsen ska det benas och toffsas, öronen paketeras in i typ papiljotter,mest för att minska slitaget på dom långa öronen,men också för att dom annars ständigt skulle vara skitiga och blöta.
Toppen=håret på huvudet det benas och och toffsas mest för att man ska se ögonen men också för att minska slitaget.
Och sist men inte minst ska nosen,tassarna och svansroten putsas med liten maskin.Ett piller göra då det gäller att hålla sig innan för linjerna...
Nu kan man ju också välja att hålla sina pudlar sportklippta,minst lika fint men otänkbart om man vill ställa ut dem.

Men man kan ha snygga men lättare utställningsfrisyrer som


Toilette60
Kanske ingen vinnar frisyr men ändå godkänd och såååå snygg !!

En annan variant av den är Toilette60 med svansboll och öron,
dock ej för utställning...


Eller bara en kortare babyfrisyr...




Men för oss som vill ställa ut finns bara två val...


Continentalklippning eller som Lovisa , Second Puppy




Jaaa herregud vilket utlägg det där blev då......Bara om att bada en pudel *he he*


Jaaaa när jag ändå var igång och badade så fick hon då äntliiiiigen sitt vårbad och sin sommarkostym


Mammas prinsessa.......
Jaaa hon har sovit i sängen hela natten,och bara jag har vänt eller rört på mig så har hon börjat spinna det lilla tröskverket.....Underbara katt.

Sen var det matlagning, Helstekt lax,kokta grönsaker och pressadpotatis och ett glas rött till det.
Nu var det tydligen fotbollskväll så jag vart inte långvarig kan jag säga, eller ja hon var väl strax efter 22.00 när jag stupade i säng.

Men uppe vid 07.00 idag, blommorna fick sitt med div gödningar....
Hundarna vrål hungriga som alltid, så nu har dom ätit och tänk då är det som att blåsa ut ljus igen.
Alla har sökt upp sina sov ställen igen för att mysa in morgonen och ensam kvar i köket blev jag......

Men nu ska jag göra frukost, väcka gubben och få något gjort.För kl 13.00 ska vi vara inne i Gävle med Conny,Annika,William,och Bengt då går först start på V75.
Sen får vi se vad kvällningen har att erbjuda.Om inte annat har jag ju en pudel kvar att bada *ha ha*

Ha det i det vackra vårvädret // Erika

PS ! Håller alla tummar och tår för er som är på Dvärgschnauzer cupen i helgen.Må bästa ekipage vinna ; )





Kommentarer
Postat av: Christina i Taxinge~

Himmel vilken massa jobb för att tvätta en pudel!?!

Tur att man bara har en vanlig bonnkatta....:-)

Förresten....kan du inte klippa "frisyr" på din fina, långhårskisse??

2010-05-08 @ 11:09:25
URL: http://www.123minsida.se/Christinas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0