shopping dag

Vilken fejar helg det blev...
Har hunnit med både städning och klippning av alla hundar,badat 4 av 6 och dom två största får gubben ta i morgon.
Herreguuud så lortig dom blir den här årstiden = O
Det var inte alls länge  sedan jag badade Vilda, vår ena dv.schnauzer.Men av vattnet att döma var det som om jag hade tvättat en mindre lokalbuss.,,,
Sååååå skitig !

Idag har jag haft en riktig kvalitéts dag, gubben han stack i morse för att tapetsera i stugan åt Conny och Annika.
Då passade jag på att baka en maräng tårta, sen badade jag båda pudlarna och fönade dem.Mamma och pappa kom som vanligt på fm kaffe och sen gjorde jag mig klar och åkte till Bernö först.Men jag fann inte det jag sökte, så det fick bli Blomsterlandet och där hittade jag penseér så nära jag hade tänkt mig, inte precis men så när jag förmodligen kommer....
Återkommer med bilder när jag planterat dem, sen var jag en snabbis till Plantagen och där hittade jag en maffig uppstammad fuschia som jag bara var tvungen att köpa.,,,,

På väg hem svängde jag förbi Owe Janssson och den butiken har ju alltid något att erbjuda, var bara tvungen att köpa en dörrskylt som det stog
"Här bor en prins" och i samma stil en klädhängare......
Jaaaa naturligtvis inte till mig själv utan till "bebbe" när han tittar ut ur Lotta.
En groda blev det också, han sitter numera på rabarberbladet vi gjutet och som ligger vi dammen.Jätte gullig var han..

Jaaa när jag hade shoppat loss på Owes åkte jag över till Lottas trim, hon var här uppe idag för att klippa lite hundar och för att ställa ut i morgon (SSPK i Gävle BK)

Pernilla kom med lilla Kajza också, och hon åkte kvickt i badet och sen under fönen.Sen fick hon sin första "riktiga" frisyr, så nu är det bara att bygga päls inför kommande framträdanden.Vi börjar i Hammarskog sista helgen i maj, och det ska ju bli sååååå roligt = )

Kronan kom hon mé, hon sover med Lotta på Eskön och skall också ställa ut i morgon.Är vädret skapligt åker jag nog över och tittar lite.
Emilie var också där och äntliigen fick man träffa lilla Didi, känns som om det var år och dagar sen...
Lilla goa hund, ni som inte har vavvor kan omöjligt förstå hur speciella dom kan vara.Det är inte för inte dom blivit så poppis.
Väl hemma började gubben med maten, helstekt fläskfilé med kantarellsås och klyftpotatis samt en tomat och lök salld till. *mumma*
Vi delade på en flaska vin och det räcker ju för att falla i paltkoma för min del det....
Oj oj oj va trött jag blev, så nu ska jag bara avsluta detta och ta och pallra mig i säng.
I morgon är en ny dag, full med "måsten"

Kommentarer
Postat av: Katarina

Nej här har det inte varit nå måsten inte, idag har jag tillbringat dan med att få massage här hemma så efter det var det bara att relaxa och ta det lugnt, sååå skönt... Men ni far som skållade troll ni...

2010-05-02 @ 00:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0