Helg sammanfattning.

Vid lunch tid mötte vi upp Conny,Annika,William och Bengt och styrde kosan in mot Gävle travet.Där mötte flera upp och trots en iskall dag var det rätt trevligt.

Massor av folk och att bara titta på folk är ju ibland nog så roligt...

Lite bilder från eftermiddagen..



Finns en del att gå igenom en dag som denna.Gäller ju att hitta "skrällarna".


Kommunals segerhäst


Själv såg jag direkt denna Italienska hingst, ahhhhh vilken häst !


Tyvärr slutade han som trea och mina satsade pengar gick upp i rök.

Tog ett kändis foto också ; ))



William han tyckte bättre om hoppborgen han.

Helt igenom frusen och med gubbar som var glad i hatten begav vi oss av hemmåt.

Björn och jag var vrål hungriga så vi svängde förbi pizzerian på stan och köpte med oss varsin pizza.
Och väl hemma åt vi framför tvn, inlindad i stora sköna filten.
Jaaaa sen hade jag fullt sjå att hålla mig vaken kvällen igenom,fick dock ge upp vid 22.00.

Surrade med Lotta lite via MSN och fick rapport från årets Dvärgschnauzer Cup.
Viggo, Märtas bror vann åter igen titeln "Bästa huvud" (fotot från förra året)



I övrigt var det väl Fixus hundar som dominerade finalen och jag kan med gott samvete känna att jag gjorde rätt som klippte ner mina damer och pensionerade dem som utställnings hundar.
Det är för mig inte värt att slita med denna pälsvård som dvärgarna kräver ,mina händer pallade helt enkelt inte all den ullkamning som verkligen krävs.

Vilda har dessutom meriter så det räcker och Märta är utställd en gång med 4-BT som resultat.
Men ingen av dem är någon "showstopper" så varför ödsla pengar på 3:e och fjärde platser......

Och appropå onda händer och värkande leder så har jag idag inhandlat Atrox, ska bli intressant att se om det hjälper.Jag vill inte äta cortison och den medecin jag åt sist jag var dålig i mina leder, så hoppas hoppas att det här är ett alternativ om än säkert betydligt mildare.

Idag har vi varit i farten hela dagen och strax efter 08.00 såg det ut så här... = )



Vi var uppe vid 07.00 och innan han ens ätit frukost var han ute och igång.
Självklart gjorde jag frukost och bjöd honom på.
Själv la jag mig i ett varmt bad, och mjukade upp mina onda leder.Och när jag hade gjort mig klar kom han in och bytte om och vi åkte en snabbis in till Köpis, lite shopping och hundmat och sen åkte vi förbi mammsen och pappsen på hemväg och fick lite kaffe och äppelpaj och vanlijsås.
Och väl hemma började jag med maten och han fortsatte ute.
Vart att äta ute i värmen på altanen och sen har vi plockat och påtat hela eftermiddagen.Vi har satt fart på dammen,han har fyllt alla rabatterna med ny kompostjord,flyttat ut resterande växter i växthuset,rensat hallonhäcken osv osv..

Nu har då åtminstone jag gjort kväller från ute plocket och satt mig för att invänta filmen 2012 tillsammans med gubben som "Ska bara", så vi får väl se när jag får trycka på "Play" knappen ; ))

Veckan som kommer är en kortvecka, mmmmmm smaka på det ordet ni ; )
Låter underbart, tänk om det skulle kunna bli lite finväder och framför allt värme.

Ha det så bra //Erika


Kommentarer
Postat av: Christina i Taxinge~

Lova att du rapporterar om Atrox!!!! Har också tänkt köpa det, men tveksam om det hjälper....suck

Har du sett "2012" nu och hört den ljuvliga Adam Lambert-sången!? Jag äääääääääälskar "Time for Miracles"!

http://www.youtube.com/watch?v=pmdQ_52gG1k



2010-05-09 @ 18:20:08
URL: http://www.123minsida.se/Christinas
Postat av: Katarina

Ja Erika hoppas att det hjälper med Atrox, det är så fruktansvärt jobbigt nu när det är såå här isande kallt ute. Jag tror att jag ska värka sönder fast jag har såå starka medeciner, men det är som de inte hjälper nu jag fattar inte... Håller mina tummar för att du ska bli bättre när jag vet vilket helvete de är!!!

2010-05-10 @ 00:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0