Blixtar och Dunder !

Vaknade till blixtar och dunder,regnet det fullkommligen vräkte ner och när man en sådan gång har fönstret liiite på glänt och har både hundar och katter snusandes runt om en då är det bara såååå mysigt.Jag låg ett tag och lyssnade på åskans dundrande,vilka krafter.....
Tittade lite på morgonens nyheter och vädret från varma sköna sängen och sen gick jag upp och gjorde frukost,äggmackor och kaffe till oss hundmat åt vovvarna...

Jaaaa tänk även sånt här väder har sina ljusa sidor,tog en morgon promenad precis när regnet tog en paus och bara njöt av skogens underbara dofter och fåglarnas om möjligt ännu högre sånger.Det är såååå skönt att bara gå där och inte just tänka på någonting,bara se sig om njuta av hela härligheten som man får delta i helt gratis = )





Nickar regn tyngda



Sen gick jag in och tog tag i min gaderob, rensade rejält och fick gott om utrymme igen.
Guuud vad man samlar på sig. Om man helt enkelt gjorde så att för varje nytt plagg man köpte så slängde man ett.Då skulle det aldrig bli så trångt om plats.
Kallas Feng Shui och konstigt nog så mår man bättre när skrymslena är rena och städade.Det påverkar en negativt fast man inte fattar det,när det är rörigt på ställen man trodde man inte brydde sig om.

Tja när man var i farten var det bara att fortsätta, fick lite penseévioler av pappa i går som jag planterade i vår "Välkommen" korg ,satt fart på lilla brunnen och påtade lite i rabatterna.

Sen kom mamma och pappa på fm fika, och vi surrade om ditten och datten....

Tänk va mycket av ens ledighet som går åt till att städa och plocka.Men när jag jobbar orkar man liksom inte.
Nu vräker regnet ner igen och jag håller på att grilla kycklinglår i ugnen och ska strax duka fram till lunch.

Måste bara berätta att vi i går tittade på filmen Avatar, mycket märklig film...
Men helt underbar,verkligen fängslande och man önskar man fick vara med där.
Kanske lite åt det där hållet jag tror att livet efter detta utspelar sig,fast alla man älskat och hållt av finns med där också.
-Jaaaa helt underbar var den varje fall,och verkligen sevärd.




Nu ska jag fortsätta här, har lite kvar att beta av på listan som att hänga tvätt och bada Puddela.Fast det känns liiite lönlöst i det här vädret.

Ha det // Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0