Vi har fått en ny hund !

Jooo då vi har fått en till hund , eller varje fall tror Lovisa det.
Eller tror och tror ,hon är helt övertygad och hur hon än morrar och spänner upp sig så vägrar den flytta.
Just för tillfället bor den i vårt höga vitrinskåp, men ibland flyttar den runt både till det stora vitrinskåpet och till ugnen med faktiskt.
Och det är väl lite av den anledningen hon tycker den är läskig, hon vet aldrig vart hon har den.
Nu brukar man ju säga att hundar går in i "spökperioder" i vissa åldrar ,då dom blir rädda för saker dom aldrig brytt sig i förr,och jag undrar jag om hon inte är inne i en sådan fas i livet nu .


-Jag vet att du är där inne !


-Hallå, ser ingen mer än jag att vi har en ny hund i huset !?


Om jag så ska vänta ut den ,så ska den ut......

Hon kan ligga länge och bara muttra och rätt som det är gör hon små utfall på den.
Jaaaa det kan kanske rent av vara då den försöker byta plats.

För övrigt så fyller den lilla damen år idag,
-Mmmm, idag blir hon 1år !!!!!


Vår lilla bebis,jag tycker inte det var så länge sedan hon kom.
-Ohhhh herregud så söt hon var.


Men nu är hon stora damen som sagt.Och i morse firade vi henne med fläskfilégryta.

Nåja så var då snart denna härliga helg till ända, och det är inte utan att jag är liiite seg och tung i huvudet idag.
I går hade vi den årliga "lång festen", det var Janne och Marie som stog för festligheterna den här gången och vi var ute vid Kjell och Annikas stuga som ligger vid Storsjön.
Tyvärr är isen såååå dålig i år så den är inte värd att vara på.

Men vi träffas alltid på dagen på dessa fester (12.00) och på schemat stog pulka,snowboard och bobrace.
Sen serverades ärtsoppa,hårtbröd med ost och varm punch och korv med bröd för dom som föredrog det.
Vädret var såååå underbart och så skönt.Så det blev en helt underbar dag.
Och som vanligt har vi så jätte roligt ihop, barn,ungar och hundar i en ända stor röra.
Fast i år fick våra hundar vara hemma med lillmatte och lillhusse, eller lilla och lilla dom är ju stora nu våra barn.

Jaaa jag bjuder på lite bilder, från gårdagen.

Älskling i egen hög person....


-Mmm korv,undrar Otto ?


Här var det slevar !



















 























Och efter en hel dag ute var det underbart att komma in i stugvärmen.



Mys i värmen från kaminen.


Också mat igen, suuuper gott Janne o Marie !!!!!
Fläskfilé på kronärtskockbottnar med svampsås,smörstekt potatis och sallad med grönmögelost i.





Tilläggas bör väl att vi är liiite sliten efter div pulka race och all friskluft ; )

Trött och sliten idag som sagt,men mamma o pappa kom med en present åt mig !!!!


En ny mobil !!!!
Med 5mp kamera med touch skärm.Min gamla var verkligen inte bra,KANON!!!.
Tack tack tack !!!!!


Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Härliga bilder,, det såg kanonroligt ut..

o vilken fin mobil... ooooooooooooo rosa oxå.. gissa en som är avis nu alltså... Du får va föråkare, är den bra så kanske ja införskaffar en oxå.. min är rätt så sliten faktiskt..

Kram

2010-03-07 @ 16:53:17
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Katarina

Ja men gud sååå kul ni har haft! Men de vet jag ju, sen jag hämtade er. Och jag säger bara tänk vad jag fick skratta på den lilla stunden... Men herre gud vad Otto har blivt stor! Men vilken Mamma o Pappa du har dom är bara för go´.

2010-03-07 @ 19:08:49
Postat av: Katarina

Men kom ihåg nu att inte lägga den så nån klåfingrig kommer och tar den!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-03-07 @ 19:10:51
Postat av: Pernilla

"Halvsyrran" hälsar grattis i efterskott. Matte tycker hon är MINST lika söt nu som 1-åring.., o passar på att vara jätteavundsjuk på den nya telefonen..Vill ha..Älskar rosa!

2010-03-10 @ 11:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0