Snart så är påsken här...

Onsdag,min tidiga dag.
Jag åkte hem och bakade en sockerkaka med kardemumma,rivet apelsinskal och krossad Marabou Apelsin i.
Behöver jag säga att den blev jätte mumsig ?
Tillsammans med en kopp kaffe blev det extra gott med eftermiddags fikat = )


Bjöd över Katta och Asko, men dom hade inte tid med oss ; (

Sen tog jag ut hundarna och passade även på att titta in till våra uppstammaderosor, frilandshibiskusar, krukade klematisar, övriga krukade rosor, fuschior och gav dem lite vatten med svag näringslösning i.
Det flesta av stamrosorna har rejält utvecklade kronor redan och verkar ha trivts oförskämt bra i förrådet i vinter.

I morgon är det sista arbetsdagen för veckan och vi får lite av en lång helg,med ledig måndag också.
Känns ju mer än underbart kan jag säga.Långfredagen ska vi bara mysa och äta gott.Tror faktsikt vi ska ta och hyra en film eller två,vi tittar i princip aldrig på film,men det är några jag skulle vilja se nu bla 2012,Luftslottet som sprängdes och Äntligen midsommar.
  

Som vanligt blir det väl ingen tid för filmer,men man kan ju alltid hoppas ; )

På Påskaftonen ,blir det till att stiga upp i ottan.Jag åker med Helene och David till årets påskutställning "Lilla Stockholm".Blir lite shopping och tittande på vackra hundar.

Påskdagen tror jag vi ska bjuda hit mamma och pappa på lunch,lax med pressad potatis får det nog bli.
Tror jag ska ta ett besök till Bernö också, blir det fint väder så vore det ju mysigt att plantera ut lite.

Men tills dess får ni ha det så trevligt.Ha en skön och god påsk,med många ägg.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja nu ser vi vad vi gick misste om, de där lät ju gott... Jag har varit på stan och kollat runt lite, de kliar i shoppingfingrarna.... Glad Påsk önskar vi Er!!!!

2010-03-31 @ 19:50:19
Postat av: Christina i Taxinge~

Om du hyr "2012" så lyssna extra noga på titelmelodin och han som sjunger!!!:-)

Det är den helt fantastiska, underbara Adam Lambert!



GLAD PÅSK!



2010-04-01 @ 12:29:40
URL: http://www.123minsida.se/Christinas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0