Pudelträff 20/3

Somnade som en slagen hjälte i soffan igår, missade Solsidan till och med....
Vaknade till och släpade mig in till sängen och vaknade i 07.30 i morse pigg som en lärka.

Gubben gjorde slag i saken direkt och tog Amigo med sig i duschen medans jag gjorde äggmackor och kaffe.
Vi åt frukost och sen tog jag vid och slängde upp honom på trimbordet och fönade och kammade och klammade.Herreguuuuuuud så mycket jag slet ur honom.

Klar var han som vanligt vacker som en dag, 9år och fortfarande sååååååå vacker att det gör ont i hjärtat.


(han vred på sig precis som jag knäppte,ifall ni undrar varför han ser så skev ut)

Borstade pudlarna när jag ändå var igång.
Plockade med det vanliga som tvätt,dammsugning,lite torkning och dammning och sen tog jag mig ett varmt och skönt bad.

Mamma och Pappa kom med färska bullar med vanilj cremé i ,så vi drack kaffe och mumsade bullar.

Sen var det bara att svida om och åka över till Katta,Ria,Maja och Myran som nu blivit stora damen.
Pernilla kom från Storvik med lilla Kajza , som för övrigt är halvsyster till mina.
Tänk va tiden går......

Sist jag såg henne hette hon Mandy,och va så här liten.


Nu har hon flyttat till Pernilla som sagt, och heter numera Kajza.



Och som vanligt vart det bara bus..
Tack Katta för "uppehället" och Tack!! alla för att vi har så trevligt ihop med våra älsklingar.




































När jag kom hem var det bara till att börja med maten och när vi alla ätit så tog jag hundarna och gick ut igen,denna gång för att plocka lite ris.Har ju lovat Lena på jobbet att göra ett "ris-hjärta" åt henne.

Inget blir det andra likt och så här blev det här...



Klä det med dun, får hon göra själv....

Jaaaa så var då denna dag över och nu återstår väl som vanligt en kväll i soffan...
Fast tänker jag efter så känns det inte så tokigt heller.

Ha det bra mina vänner, och ni som inte sett
"Män som hatar kvinnor" måste titta på kanal 1 21.00 i kväll.

Kram/Erika

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja jag säger åter igen, du är bara bäst på att ta kort.... Super super fina!!!! Tack för en trevlig dag!!!

2010-03-20 @ 19:02:00
Postat av: Helene

Tycker mig se en liten springertjej här och där på korten, härligt!! Du, nu när jag sitter här och sipprar på vinet så känner jag att det börjar bli dags för party igen - med lite singstar, vad säger du?

2010-03-20 @ 19:17:41
URL: http://barecho.bloggplatsen.se
Postat av: Pernilla

Men guuuud vad fina bilder..Bilden på Kajza (huvet) var helt fantastisk..Måste få använda den..och MÅSTE köpa en kamera.

Tack så jättemkt idag Katta o Erika..

2010-03-20 @ 19:40:29
Postat av: Pernilla igen..

Ja, även den när hon är på språng..

2010-03-20 @ 19:41:59
Postat av: Erika

Helene: Klart vi ska ha en träff snart igen,va sägs om nästa helg?

Ska kolla om Conny och Annika kan då också i så fall.



Pernilla: Jag har flera huvudbilder på henne.



Vill man inte ha en stor och tung systemkamera som jag,så tror jag att Lumix TZ7 eller Casio EXH10 Silver (2.189:- på Siba) är kanon kameror.Det viktigaste är dock att den har minst 10*optisk zoom

2010-03-20 @ 20:26:43
Postat av: Pernilla

Får nog åka in till Siba en sväng i veckan...Tack för tipset

2010-03-21 @ 12:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0