Helgen som försvann..

Helgen kom lika fort som den försvann tycker jag.
Efter en fullspäckad planeringsdag i fredags,med god middag på Livingroom som chefen bjöd på.Tackar och bugar.
Och så fort vi fick gå så åkte jag och hämtade upp mamma,sonen och dottern ockå for vi in till pappsen som nu kommit på sal och blivit opererad.
Och det var en pappa på egna ben och med helrakat huvud som mötte oss,med två stora kompresser plåstrade i huvudet var det ändå sååååå skönt att se att han var sig lik igen.Han kunde gå själv ,han pratade precis som vanligt och skojade och skrattade.Han var sitt gamla jag igen.
Dränet var precis taget ur huvudet och ca 2dl hade runnit ur efter operationen, och med den mängden som trycker på hjärnan förstår ju vem som hellst att allt blir fel och att smärtan är obeskrivlig...

Så det var extra skönt att sjunka ner i soffan på fredag kväll, och det kändes verkligen som en stor stor sten försvunnit från mitt hjärtat.Uch det har varit väldigt nervösa dagar sen han åter blev dålig i sin hjänrblödning.
Nu håller vi tummarna att det inte ska återupprepa sig.

Let´s Dance finalen följde vi naturligtvis och köpte en varsin pizza.Både gubben och jag var eninga om att det var Mattias som skulle vinna, och när han gjorde Michael Jacksson låten slog han nog sista spiken.Fyyyy va duktig han var !!!!!
Sen var det natti för oss.

Lördagen skulle vi ju ha middag här hemma på kvällningen. 10st bjudna och en hel hoper med hundar.
Gubben stack och jobbade lite på förmiddagen (som snickare) men kom strax innan Jonas och Lotta dök upp på eftermiddagen.
Vi bjöd på grillbuffé med potatisgratäng,klyftpotatis, fetaostsallad,bröd och div såser.Vittvin,rött vin,öl och cider till dom som hellre vela ha det.
-Mmmmm guuuud va gott det va !


Grillmästarn i full gång.

Vi hade en jätte trevlig kväll helt igenom !
Jag bjuder på lite bilder från kvällen...






Hallå där uppe ! -Jag heter Eskil.



Mycket hundar blev det....


Lilla Sivan, söt som en sockerstrut.


Lilla Bruna


Eskil


Ria

Nääää nog med hundar nu, jag tror ni fattar att det vimlade av dem.










Sing Star...




Ser ut att vara en dyster låt här, kanske "Gråt inga tårar"


-Har man ingen microfon går det lika bra med glaset....


Och roligt ,det har vi nästan alltid.







Det spritter i hela kroppen...




Ett vårtecken om något ; )

Jaaaa som sagt kvällen var jätte rolig och vid 04.00 kom jag i säng.
Då var hundarna sååå trötta efter allt stim och lek. Och när jag tittade upp i morse sov dom fortfarande hårt.

Tja idag söndag,är det inte utan att man känner sig liiite små seg.Men mamma har varit här och ätit rester från grillbuffén,sen var hon och jag in till Blomsterlandet ett sväng,köpte lite såjord till pellis skotten och en ny doftpelargon vid namn P.Tomentosum.



Ohyggligt små söta blommor och alldeles ludna silvergröna blad.
Så fin var den och doftade.............ja vad doftade den ? ...Gott !

Sen åkte vi till pappsen och hälsade på,han var fortfarande pigg och vid gott mod.
Och hoppas på att få komma hem i veckan.

Nu har jag satt mig ett tag,med en kopp Proviva och tänker nog inte gör så många fler knop denna kväll.
Veckan som kommer är en kort vecka ,vi är ledig på fredag och på lördag bär det av till Kistamässan på hundutställning med Helene och David *shopping shopping*

Tjing min vänner. /Erika






Kommentarer
Postat av: Annika

Tack för igår, det var jättetrevligt!

Grilldebut, sååå gott!!

Kram Annika o Conny

2010-03-28 @ 20:27:25
Postat av: Katarina

Tack för igår, god mat och dricka och trevliga vänner. Och Annika duu är bara bäst I LOVE YOU, sååå himla kul att man håller på att döö av skratt. Kramar från oss

2010-03-28 @ 21:09:29
Postat av: Yvonne "Kronan"

Årets första grillfest, såg inte dumt ut.



Kram

Yvonne & grabbarna

2010-03-28 @ 23:21:24
URL: http://www.yvonnekronstrand.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0