Dagens sjukvård *oj oj oj*

Pappa vart sämre i måndags och ramlade till följd av det när han var ute med Greger,så här med facit i handen så var det nog den tilltagande blödningen i hjärnan som gjorde att han ramlade....men men

Hursom vart det i dag ambulansen in till akuten,då han försämrades radikalt och betedde sig allmänt förvirrat och bara pratade tok.
Och trots att dom vet vad han lider av (2st blödningar i hjärnan sen snart 2mån tillbaka) och borde ha kunnat räknat ut att blödningarna tilltagit så tog det från det att han kom till akuten 12.45 - 17.15 innan läkaren kom fram till vad dom skulle göra med honom.
-Hur är detta möjligt undrar jag ?

-Jaaaa jag var till slut tvungen att lämna mamma där i korridoren med honom, för annars har jag fått hämtats av polisens piké styrka för våld mot sjuksköterskor...

Inne i glaskuren på akuten satt dom, säkert 20st och fnissade och pratade och då kommer min fråga nr:2
-Har dom inget vettigare för sig kanske man kan dra in på några av deras tjänster.
En troligen gravt berusad man som ligger bredvid pappa där i korridoren är på väg att ta sig ur sin säng och vi ser hur droppslangen blir kortare och kortare och till slut måste mamma springa upp och ropa på hjälp av dessa sjuksystrar.
Då tittar dom på henne som om hon kommer från mars, och frågar väldigt nonchalant vad hon menar.
Nu är min mamma också relativt tempramentsfylld och repar humör..

-Om ni reser på er och tittar ut så kanske ni ser säger hon till dem.
Då tittar dom på varandra ,suckar och reser sig upp.Masar sig upp och drar på sig handskar och frågar henne sen igen vart denna människa ligger.
-jaaaaa i korridoren där ni lagt honom för x-antal timmar sen ,svarar mamma!

 Då får dom äntligen syn på honom,där han försöker kravala ur sängen i fotändan ,med droppslangen vid denna tidpunkt rejält sträckt, den där mackapären man sätter på fingret har han för länge sedan ryckt loss.

Jaaaa min egen far han ligger där han ligger,lite förvirrad och fruktansvärt trött vid det här laget.
Jaaa vid 17.15 kommer dom dock fram till att i morgon bitti blir det operation direkt , man kommer att såga upp ett hål i skallen på honom för att lätta på trycket och för att kunna komma åt att rensa upp.
Måtte denna operation gå bra och måtte läkaren som utför den vara betydligt mera "vaken" än sjuksyrrorna som satt i glaskuvösen uppe på akuten och gäspade och sträckte på sig *bevare mig väl*

Vi kan bara sitta och se på och är man för frågvis så blir man relativt snorkigt bemött tycker jag.
Fyyyy fan för sjukvården,jag hoppas verkligen inte jag ser en insändare om hur hårt sjuksköterskorna sliter och att dom inte hinner med patienterna.
I så fall hoppas jag ni redogör för vilka avdelningar denna stress gäller.
Akuten var relativt full idag, med många patienter i korridoren.Men som sagt det var väl trevligare med kollegorna i glaskuvösen, inga tecken fanns dock på att ens försöka engagera sig i patienterna eller åtminstone kolla så dom hade det bra där dom låg timme ut och timme in.Det var jobbigt för oss som var frisk att sitta där, tänk då dom som är dåliga.


Ohhhhh gud va uppretad jag är nu, när man ser hur patienterna bara tiger och lider.

-Hanna jag ber dig, nog kan väl du rensa upp i den där glaskuvösen allt,på både det ena och det andra sättet?


/Erika, som är liiite upprörd nu och väldiiiigt frustrerad..


Kommentarer
Postat av: Katarina

Jaaa du Erika jag tycker att du ska skriva de här och sätta ut i tidningen, jag vet exakt vad du pratar om de var ju lika när jag var där med Asko... Nu hoppas vi att allt blir bra när dom lättar på trycket i huvudet på pappsen, vi håller alla tummar o tår att de ska gå bra... VI TÄNKER PÅ ER!!! KRAM KRAM

2010-03-24 @ 20:04:30
Postat av: Mia

Håller med!! Det vra rent ut sagt för jävligt där inne idag. Doktorn som vi fick var den mest inkompetena jag nånsin mött. Mamma å pappa blev kvar, och är det än, men som det verkar så blir farfar hemskjutsad ikväll...dumt att lyssna på en som ALDRIG vill åka till sjukhuset men som nu är jättedålig och inte vill åka hem!!

2010-03-24 @ 20:58:48
URL: http://miasnya.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Finner inga ord....förutom-Lycka till!!

2010-03-24 @ 21:32:55
Postat av: Prillan, Lukas & Ture

Idioter! Blev själv utsatt för denna braiga sjukvård och höll ju på att dö.

Har gjort samma OP som din pappa med borr i huvudet och dränage för att lätta på trycket.

Varför gjorde dom inte det idag?

Önskar ett stort lycka till och hoppas allt går bra imorgon!

2010-03-24 @ 22:49:30
URL: http://www.labradaren.se
Postat av: Helene

Hoppas allt går bra idag för Börje, och att han slipper uppsöka sjukhuset nu på länge...

Jag fick ju vänta på Sahlgrenska i nästan 12 timmar innan det kom en som sa vad som skulle göras.... men det var ont om personal där, så kanske Gävle sjukhus kan skicka ner några dit?? Jag skulle också ha blivit vansinnig om jag varit där och sett detta...

2010-03-25 @ 08:01:08
URL: http://barecho.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0