Rust änka....

Jahaaa , då sitter man här igen då.Dock några dagar närmare fredag och avresa *hoppar av upphetsning*

Ni vet det är inte bara när vi sticker på sådana här resor, först måste man kolla hur många man egentligen får plats för, jag har räknat ut 6st rabattrosor,två buskrosor och kanske två klätterrosor.Klätterrosorna tänkte jag skulle få platsen mot det nya skotergaraget som gubben ska bygga så fort han är färdig med dotterns lägenhet.Jaaaa nästa vecka går han på näst jobb.....

-Jaaaa sen är det ju bilfikat, vi måste ha bilfika.Fikat kan starta allt från 2km-2mil från hemmet.Vi väntar sällan längre.Då ska det va kaffe och något smaskigt till *mums*

Jooo da gubben fortsätter att jobba in sommaren, vem vill sitta still och bara njuta av försommaren? Inte han varje fall.
Jo da, nästa vecka ska ett hustak rivas och göras om.Tydligen läcker det som ett såll.

-Nääää, så man är nästan som särbos,fast man är nygift.
Och hade det inte varit för alla år ihop (21år) så hade man nog funderat på att se sig om.....

Men så är dock inte fallet, nääää då jag har ju hundarna och vi har både många och väldigt intressanta diskussioner när vi är ensamma här hemma.
Sen trädgården tar ju sin lilla tid, så även städning,tvättning,matlagning,jaaaa ni vet alla hushålls sysslor.

Matlagningen funderar jag dock över....
-Äter alla ensamstående riktiga middagar ?
Står alla ni ensamstående och gör som jag idag ex kycklinggryta med kokosmjölk,curry,grönsaker och pasta?

Kanske är det därför alla ensamstående är så smala,för att dom helt enkelt inte orkar laga till mer än en tallrik filmjölk....
-Va vet jag....
Men för mig som älskar mat, känns det som det kvittar om vi är 10 runt bordet eller bara jag *he he*

Jag har även kastat mig över fönstren denna vecka.Men har dock blivit lovad hjälp med vardagsrumsfönstren a´16st.....
Joo dåååå, det är några och jag känner värken i mina armar, vid bara tanken på att göra det själv.
Dessutom är jag verkligen ur dålig på att just putsa fönster,för jag antar att vitsen med att göra det är att det ska vara bättre efter än före och inte tvärt om...
-Näää det är bättre alla gör det dom är bäst på.

Monkan och vavvorna har varit här idag,och lilla Monkan är ju så full i bus.
Herregud vilket litet frö hon är !
Men pudlarna, speciellt Lovisa tycker hon är riktigt rolig och hakar gärna på.Monki däremot hon tycker dammen är roligast och härjar gärna runt i vassruggen.Jäkla lilla hund, hon förstör...... : (

Idag tog hundarna och jag en längre promenad, runt sjukhuset.Dom stora älskar nya omgivningar,nya lukter.Så jag brukar försöka växla promenad ställen.
Så nu ligger dom är här helt utslagna.Dom kunde nämligen springa fritt runt sjukhuset,då det inte var en kotte ute där.
Kanske sitter folk bokade framför tvn, det är väl både fotbolls VM och bröllopsförberedelser kan jag tro.
Men det var så skönt att gå där helt ensammen,bara vovvarna och jag.
-Eller nu ljuger jag lite.
När vi kom runt sjukhuset var det ett väldigt liv på en stereoapparat,jooo då det var rehab som hade personal fest uppe på en av sjukhusets stora balkonger, roligt värre och väldigt rödblommiga såg dom ut.

Jaaa väl hemma var det då som sagt bara att äta middagen och nu sitter jag här och glor på Bröllopsförberedelserna och tackar gud för att vi vigde oss som vi gjorde.Jag kommer nog aldrig att ångra vårt alternativ.

Nä nu ska jag åter gå till lite facebook och tv tittande.

Ha det // Erika


Kommentarer
Postat av: Katarina

Nej snabbt och enkelt ska det vara!!!

2010-06-16 @ 22:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0