Vi har hunddagis ; )

Livet flyter på i sakta mak,precis så där kravlöst härligt.Ni vet när man tappar bort vilken dag det är och ena gången man tittar på klockan är hon 09.00 och nästa är hon 16.30 *typ*
Jaaaa man blir helt enkelt flummig,man bara finns : )
Rätt skönt och välbehövligt när man normalt styrs av jobbet från morgon till kväll och det bara är massa tider som ska passas.

Men vi har varit duktiga gubben och jag,vi har gått upp runt 07.00 varje morgon och 07.30 har träningsskorna suttit som ett smäck på foten och vi har gjort en runda på ca 50min, det är sååååå skönt den tiden.Inte en kotte ute och alldeles tyst, nja det händer väl att vi ser en och annan stackare som surmulet cyklar ner mot sina jobb.
Sen har vi gått hemmåt och duschat och ätit GI frukost på altanen, jaaa sen har liksom dagen flytet på med fikaraster,jordgubbar och glass och kaffe och lunch först frammåt sen eftermiddagen....
Det är vårt liv nu det.
Nää gubben har fått en hel del gjort faktiskt, han donar och han grejar hela tiden.Han har förberett väggen som markisen ska sitta på,med en planka modell GROOOOOV !
Jag har inte orkat fråga vad en markis verkligen väger,men med den tilltagna plankan så antar jag att den väger ett par hundra kilo ; )
Sen har han börjat på sitt förråd, jooo da mitt i stekheta solen håller han på....



Friskt på hejad av Monki som tycker det är såååå roligt att få hjälp med grävningen.
Jaaa dottern kommer med henne varje morgon, jaa Mysla och Tira med för hon jobbar.


-Du ska få din töntiga papiljott pudel *he he*








Dom går på dagis här säger dottern,som är sååååå glad att Monkan i princip sover hela kvällarna sen när hon kommer hem.Undra om hundar kan ha ADHD ?

Joooo da Monki kan busa, hon leker i "sandlådan", hon knycker gubbens vektyg,tar in pinnar på svarta långhårsmattan som hon sedan både barkar och kvistar av på samma plats.Hon springer och hittar på bus mest hela tiden.....
Dammen inte att förglömma, där svalkar hon sig när det blir för varmt,sen fort ner i sand gropen där förrådet ska stå, så hon är så fin så och vi har såååå fint inne ; )

Men va gör väl det, jag har hela vintern på mig att städa, men åh andra sidan det blir ju sommar igen så det får nog va.Lite skit har ingen dött av *he he*




Vavvorna däremot gör inte mycket väsen av sig, dom solar mest.


Nästa vecka blir det fullt upp då blir det en tur till Eckerö,markisen kommer,och Erica,Annika och jag ska till Söderfors och mysa en dag.Och inte att förglömma,jag ska få fönstren putsade !!!!
Det ska bli såååå roligt.Jaaa ni vet i min ålder då är man glad åt det lilla ; )

Det slår ut nya rosor varje dag här och i går visade "Hanne" upp hur otroliiiigt vacker hon är.Hade nästan glömt det :O

Det är dock mycket svårt för kameran att återge korrekt färg,
men guuuuud vilken ros !

En annan kinkputta som också är gudomligt vacker är...

Ingrid Bergman, hon verkar faktiskt trivas riktigt bra här till och med...
Men med rosor vet man aldrig,rätt som det är passar det sig inte och då slänger dom in hatten bara.
Jaaaa vissa är betydligt mer pålitliga än andra.Men Ingrid är ingen man ska ta för givet inte....


Edgar är en av mina absoluta favoriter, också en knepig ros tycker många men här verkar den stormtrivas.
Och det roliga med Edgar är att ingen blomma är den andra lik....






Prinsessan Mary hon har verkligen tagit för sig i år och gick ut stenhårt från start.
Stora och underbara blommor,riktiga gräddbakelser fast citrongula då.


Lilla helbladiga klematisen blommar för fullt den med, och tillsammans med min uppstammade Ingrid Bergman är dom ett riktigt vackert par,om än mycket olika.Hon stor och nästan vulgär,han såååå liten och nätt.

En annan som är rätt rolig...




Det här är också en av mina favoriter, sååååå romantisk ros.
Det är nästan så man ser kjolar,volanger och renaissanstiden...
En kanadaros,härdig och ändå sååå vacker.


Charles Austin, så fin !


En kanadaros igen, inte helt plätt lätt att få tag i den här.
Morden Sunrise,blommar som en tok.


Och ur-vackra Dainty Bess med sina ögonfransar....


Mycket rosbilder blir det den här årstiden, hoppas ni har överseénde ; )





Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

nejdå så härligt med alla rosor.. o kanon att du skriver vad de heter.. så kanske man kan lyckas lära sig nån enda i varje fall hmm...här hemma myser vi vidare bara.. kram på er

2010-07-10 @ 09:34:14
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Katarina

Överseende, är såå fint att titta på! Och det är en sån lycka när du o Lotta skriver i bloggarna då jag kollar varenda dag... Fortsatt skön semester....

2010-07-10 @ 11:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0