Piraya är fortfarande dålig : (

Uch nu är det inge roligt, Piraya är inte bra.
Orolig och söker hela tiden vatten att bada i,inte dricka bara bada och kyla sig...
Nu har hon ätit penecillin sen i måndags samt antiinflamtoriskt smärtstillande (rimadyl)
Hon borde börja svara på det nu....
Nu vägrar hon dessutom både äta och dricka och man blir ju helt förtvivlad när hunden ratar allt,dessutom var hon väldigt dålig i magen idag.Självklart, när hon äter penecillin och inte får i sig någon som helst mat till.
I går vela hon ju ha vanilj yougart som jag spädde med iskallt vatten,men inte nu.Inte ens rå köttfärs går i längre.

Men hon kommer direkt när jag häller upp färskt iskallt vatten i skålen,och tittar med stora typ sugna ögon.Men när jag ställer ner skålen nosar hon bara, sen går hon....*Gahaaa, va göra*

Jag börjar undra om det kanske är urinvägarna som krånglar,för det kommer lite flytningar efter att hon kissat.Helt genomskinliga men slemmiga.
-Hmmmmm trevliga analyser *not*
Men i det här fallet kan jag analysera ihjäl mig.Blir tokig av oro när hon inte fungerar som vanligt.
Hursom ringde jag vetten i dag för att ev byta penecillin på henne, men det var inte aktuellt innan ett urinprov.Och ett urinprov kan man inte ta så länge hon äter penecillin *typiskt*
Men var det som jag befarade så borde tydligen det här penecillinet ta på en ev UVI också.

Jag får ju hela tiden brottas med tankarna (läs paniken) att hon kommer att dö, och att det här reder hon inte upp.Det är därför hon svälter sig själv nu, hon är såååååå smal .....
-Uähhhhhhhhhh  : (
Uch jag måste gråta lite nu.....

Lilla lilla Brupp snupp.


Fortsätter det så här skiter jag i Ransäter på söndag.Jag skulle egentligen dit och ställa.Men va är väl en utställning........
Jag som precis hade bokat hotell dit,Pernilla och jag som skulle gotta oss och leva prinsess liv för ett dygn tillsammans med varsin pudel *he he*
Men det finns ingen tvekan för mig, är hon inte bättre så skiter jag i det.

Hussen ska varje fall åka och titta på en "ny" bil åt oss, jag har inte så stora förhoppningar och kan liksom inte glädjas fullt ut nu känner jag.
Ingenting betyder mer än att Piraya blir frisk nu.

Hoppas ni har det bra åtminstone //Erika

Kommentarer
Postat av: Christina i Taxinge~

Jag såg på fb (och kommenterade) vilket elände ni har nu! Förstår ganska bra hur du har det nu......

KRAM, Erika!



2010-07-28 @ 20:41:39
URL: http://www.123minsida.se/Christinas
Postat av: Pernilla

ja, usch....nu bara måste hon bli bättre...

2010-07-28 @ 23:33:04
URL: http://www.trazta.com
Postat av: Eli

Hei

Har veterinären röntget magen? Tänkte kanskje det kunne sitte noe i tarmen ettersom hun vägrer å ta inn noe og er dårlig i magen. Kräker hun?

Lykke til! Jeg kjänner med deg.

Eli

2010-07-29 @ 00:02:12
URL: http://www.kennelblackemac.com
Postat av: Lena Hillman

Lilla gumman! Hoppas att allt blir bra, vet att dina hundar betyder allt....

2010-07-29 @ 23:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0