Fönsterputsar dag.

Markisen vart ju instalerad i går och då var det då dags för fönsterputsaren att visa vad han gick för idag ; )

Han klarade det med bravur och fönstren är numera rena, det är man inte bortskämd med kan jag säga.
Pga dom fast spröjsen kan jag säga att både jag och gubben har svurit lååååånga haranger över dem vid måååånga tork tillfällen.

Jaaaa vi har enkelt gett upp, jaaa vi "örkint" helt enkelt.
Men så råkade ju Pernilla nämna en gång att hennes äkta hälft jobbade x-tra som fönster putsare och ni vet då högg man ju som en vit haj.....
Sagt och gjort imorse strax efter 07.00 började han.Pernilla den vikingen kom direkt från jobbet, efter att ha jobbat natt.
Jaaaaa ni som känner mig vet att jag hade kommit i kista......
Att ens vara vaken en hel natt är helt otänkbart för min del , än mindre vara kontaktbar, uppstånden och tillråga på allt glad och trevlig, jaaaa riktigt social.Det måste vara en kompetens utöver det vanliga.
Jag besitter den inte varje fall...
-Ähhhh man vänjer sig säger Pernilla.
-Schuuup säkert,men inte jag *vet*


Mårten har börjat...


Med sig hade dom Tummelisa,Tingeling och Pudlarnas halvsyster Kajsa.

Jaaaa det vart ju så roligt med främmande människor och hundar så, tyckte framför allt Amigo.
Alltså han måste vara den mest social riesen som går på denna jord.

Jag passade på att fota lite....Dock inte på Kajza som får vänta tills söndag,då hon är stylad och klar.









Vatten paus i det gröna, jaaaa vi bjöd på fruksost buffé också,det minsta vi kunde göra.








Jaaaa sååå fint och rent blev det, så härlig känsla *me love*

Och markisen då.....ja så här vart den.




Jätte härligt och det vart nästan rums känsla.

I övrigt jobbar sonen och gubben på, med sitt projekt.


Nu ska jag strax försöka slita ner mannen från bygget och få ner honom i duschen.Vi är bjudna till Conny och Annika på grillat, Mmmmm mums !

Over and out /Erika


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vet du Erika..jag tycker jag blev MINST lika bortskämd med denna härliga frukost direkt kommen ifrån jobbet..Underbart med dukat bort..o som sagt, man vänjer sig, he he..Tack för en härlig förmiddag i er underbara trädgård..

2010-07-14 @ 20:26:36
Postat av: Helene

Ja du Erika, håller helt med dig om att det inte skulle fungera att jobba natt.. Sån tur att de finns som klarar det! Mysigare riesen än Amigo kan omöjligt finnas.... Hoppas vi hinner ses nåt snart, har semester nästa vecka också sedan är det dags för jobb.

2010-07-15 @ 10:07:51
URL: http://barecho.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0