Söndag,grå och trist...

Idag tog vi oss en rejäl sovmorgon och vaknade båda två seg som kolor, molande huvudvärk och en känsla som mest påminner om rejäl bakfylla.Fast så är ju tyvärr inte fallet.
Näää då, vi tillbringade kvällen i tv soffan och kände oss inte ens då helt ok.

Men men ,vi börjar ju närma oss februari,min sjukmånad.
Jag är alltid sjuk i februari, riktigt förkyld brukar jag vara då.

Näää idag var vi som sagt trögstartade, vi åt frukost och fick på oss kläderna.

Strax efter lunchtid tog vi bilen och Amigo och Piraya i bak och åkte ner till ICA Maxi och köpte en färdig bakad kladdkaka,med riven vit och mörk choklad på och lite grädde,sen åkte vi hem till mamma och pappa och fikade lite.
-Jaa det är förresten en av våra äldsta vänner som är konditor på Ica Maxi i Sandviken.



Pappa mår ju som sagt inte så bra och hade i natt fått kräkas två gånger.
Förutom blödningarna i hjärnan har han säkert en rejäl hjärnskakning också.
Men han ska ju in i morgonbitti igen för att göra ännu en hjärnröntgen.

Mamma och jag tog en promenad med hundarna innan vi åkte hem och Amigo tycker ju att det är så roligt att gå i Stadsparken,massor av dofter och hundmöten.

När vi kom hem tog jag och klippte ner några av Pelargonerna,jaaa några hibiskusar åkte inför sekatören dom med.
Jag satt några på rotning i vatten.


Guuud jag längtar verkligen efter att få påta i jorden nu och lite solstrålar skulle man vara tacksam för.
Det känns verkligen tungt nu.

Näää nu ska gubben och jag äta lite varmrökt lax,pressad potatis och romsås *mums*

I morgon är det ny arbets vecka,nya friska tag....

Kram på er !

Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Jaa seg som kola var rätta ordet o uttrycket.. stämmer kanon det.. Ja har typ liggsår av soffan man blir ju inte speciellt uppåt av att inte göra nåt precis.. Nu väntar vi ju här på att Astrid ska valpa men sen ska det väl vara lugnt ett tag tills de små liven börjar fara omkring här o cirkusen är igång igen.. he he .. men som man bäddar får man ligga heter det väl...!!

kram på er

2010-01-18 @ 09:41:56
URL: http://www.dajkartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0