Nää nu får det vara nog...

Hå hå hå jaa ja, jaaa det är inte utan att jag känner mig slut så här på fredags eftermiddagen,klockan är fem och jag har kommit från jobbet för ett litet tag sen och hunnit med att gå en skön promenad i skoterspåren ner mot sjön.
Specielt på fredagar tycker jag det är så skönt att gå ut i mörkret och tystheten med hundarna, att få skingra alla veckans tankar och helt enkelt bara få tanka ur......
Den här veckan har varit jobbig på fler än ett sätt vill jag lova, det är inte bara öronen som har skavsår.....
Tålamodet sätts på prov fler än en gång vill jag lova och snart har jag väl ingen tunga kvar pga alla gånger man tvingar sig själv att bita i den för att inte göra sig olycklig och jag som vanligtvis inte går upp i varv känner ofta att hjärtat rusar i väg av stress,av onödigt tjat på barnen som ju bara är just barn...


Asko vår vän, han bara med att komma hem från sjukhuset så var det nästas tur.....

Pappa halkade ju omkull i söndags utanför där dom bor, han slog skallen rejält men vägrade åka in till sjukhuset, inte förrens på onsdagen när han verkligen var jätte dålig,spydde,hade tappat hörseln på ena örat och såg konstigt på ena ögat fick ambulansen lov att hämta honom....*envisa gubbar*

Efter röntgen kunde man konstatera två blödningar i hjärnan !!!!
-Snälla kan någon tala om när det ska vara slut på alla tråkigheter, eller är det så att det här bara är början ?

Han är dålig ,mycket dålig vilket ju kanske är rätt förståligt med två blödningar i hjärnan,ingen vanlig huvudvärk alltså...
I går fick han komma ner på öron näsa hals och "dammsuga" örat från blodansamlingar som torkat,och en ny röntgen visade att läget i hjärnan var likadant.
Ändå säger man idag....
-Hoppas det går bra om han får komma hem på helg permission, vi har fått in ett akut fall.
Alltså gubben har två blödningar i hjärnan och mår där efter, Ursäkta uttrycket och ursäka alla som jobbar inom sjukvården.
-Men hur jävla sjuk ska man vara för att klassas som just sjuk,skadad i detta fall ?????
Det är ju liksom inte ett ben eller en arm som gått av,utan hjärnan blöder !!!!!!!
Om blödningen tilltar ,hur mycket tid har vi då på oss,och märker vi/han det ens innan det är försent...

Jooo vi fick ju naturligtvis ringa efter ambulansen om han blev sämre =O
-Men det var väl snällt , nu får man ju dessutom betala ambulansen själv om man vill bli inkörd.
Jag ber till gud att inget tillstöter i helgen, en ny hjärnröntgen skall göras på måndag morgon.

Jaaaa herregud hur ska det bli med vår sjukvård ???
Jag ska dock också tillägga att dom som jobbar där inne har varit så snälla och tillmötesgående och verkligen sett till att pappa mått så bra han nu bara kunnat.Dom har verkligen månat om honom på bästa sätt.

Jag jobbar ju med min nya blogg och har nu kommit på att jag nog ska göra varsin sida från Spanien resan och Egypten resan också, och sen fylla på för ev resor mest med bilder naturligtvis.
Sidan får helt enkelt fungera som familjens fotoalbum.

http://erikastradgard.blogg.se

Nu ska jag sjunka ner i soffan, invänta att dottern ska komma hem.Kvälls maten var redan bestämd här hemma, det blir Thai mat i påse här, inte fyy skam iof.

Ha en trevlig helg , vi ska försöka komma ut på skotrarna en sväng i helgen vi.Kylan har gjort att vi suttit inne alldeles för mycket.

Kram Erika

Kommentarer
Postat av: Helene

Man blir verkligen besviken när de inte tar det på allvar åp sjukhuset.... hoppas nu att allt går bra. Kram / Helene

2010-01-15 @ 21:22:59
URL: http://barecho.bloggplatsen.se
Postat av: Annikas moster

ÅHH Lider med dej Vet hur jobbigt de kan vara Hoppas du/ni får en skön skoter tur Härliga bilder på trädgårds bloggen Man längtar verkligen till sommaren Kram/Janet

2010-01-15 @ 22:50:52
Postat av: Katarina

Ja du vännen man undrar just vad blir det här näst... Vi håller tummar och tår för att pappa Börje ska bli bra snart. Tänk att förra fredan så var det ni som stötta mej när Asko låg på sjukhuset. Och den här veckan så är det ni som går med oro för hur det ska bli. Men visst är det märkligt att dom skickar hem stackarn med blödningar i hjärnan, och tänk Maj-Gun som ska gå och oroa sig hela helgen, usch jag hade blivit tokig jag... Kramar till Er Alla

2010-01-16 @ 00:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0