Åhhh va jag längtar nu....

Efter att ha haft konstant ganska precis över -20grader nu i snart två veckor och snö,massor av snö...





Så är det inte utan att jag längtar efter sommaren nu , laddade ur lite bilder som blivit kvar i min gamla kamera idag och då blev jag så längtansfull...











-Känner ni doften, känner ni värmen ???
Åhh som jag längtar....

Men för att få tiden att gå gäller det att roa sig....

Jag tittade på lite olika förslag,va tycker ni?



Weekendpaket Biljett och Hotell (fre-lör alt. lör-sön).
Prisexempel:

Björn Skifs
Cirkus

* 1 biljett till showen.

(kategori A eller B)

* 1 hotellövernattning per person i dubbelrum på Clarion Stockholm.

Clarion Stockholm

Ringvägen 98

Klassificering:****

Hotellalternativ:Hotel Birger Jarl, Sign Hotel Stockholm mfl.

Pris: fr.1195 SEK/person.

eller kanske

Weekendpaket Biljett/ Hotell ( fre-lör alt.lör-fre).

Jerry Williams på Tyrol
Tyrol, Gröna Lund, Lilla Allmäna Gränd 9

 * Biljett till Jerry Williams Show.

* Hotellövernattning per person i dubbelrum på Hotel Birger Jarl(Inkl.frukost).

 Pris: fr.1195 SEK/person.

Och sen inte att förglömma....


med middag på Java efteråt.....


Nåja tillbaka till verkligheten....Idag tog jag och städade ur lite lådor,besticklådan...
Jaaa bestick lådan, hur kan det bli så skitigt i besticklådan som man alltid bara lägger ner rena saker i ???
Nåja rengjord blev den idag och skåpet som jag har baksakerna i städades,gubben offrade sig på kristallkronan och jag bakade en apelsinkaka.
Sen tog vi en promenad med hundarna i -20grader, tja inte så lång men ner i skoterspåren mot sjön fick dom springa av sig det värsta,men det tog inte länge förrens dom stog på tre ben..
Så vi vände hemmåt och gjorde oss lite kaffe och åt av den nybakade apelsinkakan.

Sen tog jag och stoppade 1st pudel i badet och nu är hon både ren och fin och oljad ända ut i tårna..
Detta gör att hon ser lite krusig ut.Tja riktigt skitig blir ju just aldrig en pudel då man badar dem varje vecka för att hålla dem tovfria.



Asko vår vän ligger fortfarande kvar på sjukhuset efter operationen,

sviterna efter en svårt inflammerad gallblåsa gör att hans prover måste stabilsera sig mera innan han får komma hem.Vi tycker naturligtvis så synd om honom, och hoppas han ska pigga på sig snart och få komma hem.
Så igår kväll kom Katta hit med Maja,Ria och lilla Ida och käkade Taccos och tittade Let´s Dance med oss.

Nääää nu är det dax att ta sig för med något igen...
Undra vad bara ????

 Kram på er /Erika


Kommentarer
Postat av: Katarina

Tack snälla underbara vänner för att ni är så go'a mot oss nu när mitt älskade HJÄRTA ligger på sjukhuset. Kan berätta att han ringde igår kväll och tala om att han blivit sämre, så dom fick kalla på läkaren efter att jag hade åkt hem. Så det blev dropp igen och i morron "idag" ska dom sätta in antibiotika i dropp. Det är så mycket infl i andra organ så det var ett måste. Så min ÄLSKLING blir kvar ett tag på sjukhuset. Usch de är jobbigt det här när man står bredvid och inget kan göra, men nu är det bara att hålla tummarna att han blir pigg snart så han får komma hem. Nu ska jag stupa i säng om jag får stopp på min lilla radiobil "Ida" nu springer hon här inne allt vad benen bär.... Kramzzzzzz

2010-01-09 @ 23:46:53
Postat av: Lotta-Djakartas

Javisst har vi istid igen ingen tvekan.. Det gäller bara o bita ihop o se fram emot våren o sommaren.. Tur att man inte behöver vara ute o bubba vatten till hästarna just den här vintern, det hade varit väldigt slitigt nu känner ja.. Näe tacka vet ja hundarna som oxå gärna är inne o trynar nu..

Sen till sist vill vi lämna en tanke till Katta o Asko som inte har det lätt nu.. hoppas att det vänder snarast möjligt.. kram alla

2010-01-10 @ 09:31:40
URL: http://www.dajkartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0