Sååå sur och irriterad

Nyss inkommen från en promenad i -12 grader, och jäklars va kallt det blir.Piraya vår riesen tik gillar inte alls den här kylan fast än hon har täcke på sig.
Näää nu längtar då åtminstone hon och jag till våren, vavvorna med kan jag lova.

Jag vet inte om det är vädret som får en att bli sur och otålig ,men jag känner mig då så fruktansvärt irriterad på folk....
Folk som tror att alla andra skall göra allt åt dem, och fast man gjort en hel del för att underlätta så räcker det liksom inte ändå.Folk som tar hela handen bara för att man ger dem ett finger, känner ni dem ?

Folk som ska vara med och "äta av kakan" , men aldrig göra rätt för sig, dom är jag för tillfället j-gt trött på.
Samtidigt som man känner sig ledsen och besviken för att dom anser sig tycka det är rätt att bara ta och sällan eller aldrig ge.
Folk som kan springa och leta en hel dag med en tom kaffekopp i näven,för att dom vägrar att sätta på kaffe själv.
Kanske för att dom inte anser sig med sin "befattning" behöva göra så primära saker eller kanske bara för att det är godare att bli serverad vad vet jag..
Folk som bara reser sig från matbordet och bara tar för givet att någon annan dukar av efter dem och torkar upp på borden.
Sådana fjantiga saker hakar jag upp mig på...

Men det är säkert mig det är fel på,det kanske är jag som är mer än lovligt stingslig och retar upp mig för minsta lilla.Det är säkert jag som är ego och inte har någon som helst förståelse för att andra bara inte orkar eller helt enkelt inte har lust....

Uch jag blir irriterad bara av att skriva om det...
   

När jag egentligen borde vara världen lyckligaste, jag har en underbar familj,vi har ett fint hus och en underbar trädgård, tillsammans har vi världens finaste barn och vänner.Jag har ett helt gäng med gosiga och fantastiska hundar. Vi gör har så mycket roligt ihop med våra vänner och lever helt enkelt ett kalas bra liv ihop.

Varför retar man då upp sig på en handfull männsikor som man inte ens behöver dela sitt innersta liv med??
Varför kan jag inte bara nöja mig med att vi alla är olika.
-Varför kan jag bara inte göra som dom,låta bli att bry mig ?

Kanske för att jag aldrig känner mig tillräcklig själv.....
Tycker alltid att jag gjorde fel saker på fel ställen,tycker alltid också att jag hade kunnat gjort liiite mera,tänker alltid varför sa jag si och varför sa jag så...

Ingen mer som känner igen sig?
Hur ska jag kunna sluta bry mig om männsikor som egentligen inte ens förtjänar att man blir irriterad på dem,elelr ens lägger energi på dem...

Men det finns dom som har värre problem,trots allt.


Nu ska jag dock träffa en trevlig matte och hennes cockerspaniel flicka, och göra henne fin åt hennes matte.
Sen ska jag åka och handla och laga lite mat så husets alla människor blir mätta i kväll.
Tror det får bli kyckling wook med grönsaker och äggnudlar.

/Erika



Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja livet kan då vara hemskt jobbigt ibland! Men för tillfället är allt såå jobbigt här också, kan vara pga att det har varit sååå mycket med sjukdomar på både oss och hundarna inte vet jag! Men det är liksom som man inte blir pigg och glad igen och det är de som är såå jobbigt. Jag som har köpt nya gardiner både till kök och ett utav lillrummen men inte har fått upp dom ÄN då är det nått som är fel. Och när inte dammsugarn går varje dag då är det jätte fel kan jag lova.... Vad är min ork och energi och glädje?????? Jaa inte hos Katta i alla fall!!!!!!!

2010-02-23 @ 18:38:45
Postat av: Pernilla

Vi kan faktiskt skylla lite på att det är satans kallt o har varit mkt länge nu. Vi får inte den luft som vi är vana vid, o så fint behöver..Dammsugarn dammar igen här också o det är inte alls som det brukar..

Snart är våren här o då blir det bättre...men för mig stundar en UUUUUNDERBAR torsdag....

2010-02-23 @ 19:35:56
Postat av: Helene

Jag håller helt med dig Erika, känner igen mig sååå väl i det du säger. När jag blir så där inih....e irriterad på nån så blir jag samtidigt irriterad på mig själv som låter en sån människa ha inverkan på mitt liv och mitt humör.... Nä, fy f.. för såna energitjuvar! Man ska umgås med de som ger energi istället för tar energi, men ibland har man liksom inget val....

2010-02-23 @ 20:55:31
URL: http://barecho.bloggplatsen.se
Postat av: Katarina

Men Pernilla inte är det väl dax för att hämta lilla Hjärtat???? ÅÅÅÅ tänk om det är såå, då måste jag bara få se henne nån dag??? Kramar Katarina jag med lilla Harlikin Ria

2010-02-24 @ 16:41:08
Postat av: Erika

I morgon (torsdag) hämtar Pernilla lillan.

2010-02-24 @ 20:08:16
Postat av: Katarina

Men vilken LYCKA att få hämta sitt lilla Hjärta!!! ÅÅÅÅ Erika är vi nå avis eller??? Lycka till Pernilla!!!

2010-02-24 @ 21:11:57
Postat av: Pernilla

Tack Katarina. Så gullig du är..

2010-02-24 @ 22:22:49
Postat av: Elin

Jag är i alla fall väldigt stolt och glad över att fått växa upp med dig som mamma, kan inte tänka mig någon bättre faktiskt och jag hoppas att jag nån gång i framtiden blir en precis lika bra mamma som du varit till mig och Calle. Vi älskar dig <3 Kram Elin

2010-02-24 @ 22:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0